۰ نفر

نقش ستودنی بانک صادرات در احیای روابط بانکی بین‌المللی در پسابرجام

۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۲۹
کد خبر: 207778
نقش ستودنی بانک صادرات در احیای روابط بانکی بین‌المللی در پسابرجام

سیدمحسن علوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص احیای روابط بانکی بین المللی در پسابرجام و نقش بانک صادرات بعنوان یکی از بزرگترین بانکهای ایران که بیشترین شعب را در خارج از کشور دارد گفت : بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانک های کشور می تواند با حمایت از پروژه های مهم ملی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علوی افزود : در شرایط حساس کنونی که به تعبیر مقام معظم رهبری  بخش عمده‌ای از تلاش بیگانگان وارد کردن صدمه به اقتصاد ملی است جا دارد تا همه ارکان اقتصادی با همگرایی و هم‌افزایی برای ساماندهی به اقتصاد کشور در ابعاد مختلف کوشش کنند و در این زمینه با توجه به پیشینه درخشان بانک صادرات ایران در مقاطع مختلف انتظار از این بنگاه بزرگ اقتصادی و مالی به نسبت نام و آوازه آن زیاد است.

این نماینده مجلس همچنین به مقوله امنیت اقتصادی پرداخت و یادآوری کرد: برای برون رفت از رکود و دست یافتن به رشد مطلوب اقتصادی نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری اعم از داخلی و خارجی هستیم و یکی از مهم‌ترین پیش شرط‌های تحقق این مهم تامین امنیت برای سرمایه‌گذاران و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری است.

علوی همچنین سوق دادن منابع بانکی برای توسعه فراگیر کشور و اجتناب از بی‌مهری به استان‌ها و مناطق مختلف را  مورد تاکید قرار داد و افزود: تسریع روند پرداخت بدهی‌های دولت به شبکه بانکی، کاهش مطالبات وصول نشده و شفاف‌سازی صورت حساب‌های مالی بانک‌ها می‌تواند نقش  بسزایی در چابک‌سازی بانک‌ها و نقش‌آفرینی بیشتر آنها در ساماندهی به اقتصاد کشور ایفا کند.

این نماینده مجلس ضمن تاکید بر ضرورت امتناع از التهاب‌آفرینی در فضای اقتصادی  کشور ابراز امیدواری کرد با هماهنگی قوای  سه گانه  و جدیت بانک‌ها، بستر فعالیت بیشتر در عرصه‌های بین‌المللی برای بانک‌های کشور به خصوص بانک صادرات ایران که شبکه گسترده‌ای در جهان دارد بیش از پیش فراهم شود.

سید حسن حسینی شاهرودی نمایندهٔ مردم حوزهٔ انتخابیهٔ شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز افزود : بانک صادرات جزو یکی از بانک های قوی ، مقتدر و معتبر ماست که دولتی بوده و درحال حاضر تبدیل به خصوصی شده است و در ایران و خارج از کشورمان دارای بیشترین شعب است و دارای بالاترین اعتبار است .

وی گفت : مشکلاتی که در یک دهه گذشته متوجه این بانک شده است بدهکاران بانکی هستند اعم از خصوصی و دولتی  که تعهدات خودشان را نسبت به این بانک عملی نکرده و چه تعهداتی به موجب موسه میزان متوجه این بانک شد و شرایط سختی را برای این بانک نامی بوجود آورده است چراکه در این برهه بانک مرکزی کمک و شرایط لازم را برای اقتدار مجدد این بانک فراهم کند .

حسینی یاد آور شد : آینده بانک موفق صادرات را مثبت ارزیابی می کنم باتوجه به تمام هجمه هایی که متوجه این بانک بود و شرایطی را که در حال گذار است روبه رشد و موفقیت است .

نمایندهٔ مردم حوزهٔ انتخابیهٔ شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : امیدوارم در آینده نیر این بانک بتواند مدیریت جدیدی که مدت یک سال می باشد مستقر شده است آن اقتدار و اعتبار گذشته را مدیریت داشته باشد .

مجید ناصری‌نژاد نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز خاطر نشان کرد : ما برای همه بانک های کشور و کسانی که در میادین مختلف اقتصادی از جمله بانک صادرات آرزوی توفیق وموفقیت داریم چراکه این عزیزان باید سرپا و محکم کار کنند تا مقداری از چرخ اقتصادی کشور در حرکت باشد و مشکلات اقتصادی حل شود .

وی گفت : بانک صادرات در میان بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دیگر به اعتقاد اینجانب در داخل و خارج کشورموفق بوده و توانسته گره های زیادی از مشکلات را باز کند .

ناصری نژاد خاطر نشان کرد : تاکیدمان براین است که سیستم نظام بانکی به سوی تولید و رونق اقتصادی سوق داده شود چراکه در حال حاضر در راستای تولید وسرمایه گذاری در ایران مشکل داریم و بانکها فقط در بحث کارهایی که جنبه عملیاتی ندارند و بیشتر کارهای داد و ستد و تجارتی می باشد در حال حرکت هستند.

نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ شادگان در مجلس شورای اسلامی یاد آورشد : توقع ما این است که در راستای تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، کمک به تولید ، رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال بانک ها برنامه مدون و مشخصی داشته باشند تا بتوانیم در این راستا گام برداریم .

وی در پایان اظهارداشت : بانک صادرات عملکرد خوبی تا به امروز داشته است ولی در زمینه های مذکور ضعف و مشکلات آشکاری داریم که باید بر روی آن سرمایه گذاری شود و باید همگی دست به دست هم دهیم و کمک و حمایتی داشته باشیم تا اقتصاد داخلی رونق خوبی داشته باشد تا اشتغال ایجاد شود.

ولی ملکی نماینده مردم حوزه انتخابیه مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : تحریم ها به طور کلی برداشته نشده است و باید اعلام کنم بانک صادرات به عنوان یک بانک موفق شعب مختلفی در سایر کشورها دارد ، در زمینه صادرات و مراودات تجاری خیلی موثر تا به امروز عمل کرده است .  

شایان ذکر است بانک صادرات ایران با برخورداری از 30 شعبه درانگلیس،فرانسه، یونان ،آلمان، امارات، قطر، لبنان، بحرین، ازبکستان و افغانستان،یکی از گسترده ترین شبکه شعب خارجی نظام بانکی کشور را در اختیار دارد.