۰ نفر

صدور ۲۷۱میلیون کارت توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری

هر ایرانی چند کارت عابربانک دارد؟/ کارت‌های بانکی ۳.۵برابر جمعیت کشور!

۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۱۷
کد خبر: 206716
هر ایرانی چند کارت عابربانک دارد؟/ کارت‌های بانکی ۳.۵برابر جمعیت کشور!

با احتساب جمعیت ۸۰ میلیونی کشور باید گفت که تعداد کل کارتهای صادره شبکه بانکی ۳.۵ برابر جمعیت ایران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، تعداد کل کارت های صادره شبکه بانکی تا پایان فروردین ماه سال جاری نشان می‌دهد که در حوزه کارت های برداشت بانک‌ها و موسسات اعتباری بیش از 271 میلیون و 333 هزار فقره کارت برداشت صادر کرده اند.

البته بانک های دولتی و خصوصی تا پایان فروردین 96 بیش از یک میلیون و 470 هزار فقره کارت اعتباری نیز به متقاضیان این کارت ها اختصاص داده اند. بعبارتی در این مدت نظام بانکی به حدود 1.5 میلیون نفر از مردم تسهیلات در قالب کارت اعتباری پرداخت کرده است.

ضمن آنکه تا پایان فروردین 96 بیش از 139 میلیون و 847 هزار فقره کارت خرید/هدیه از سوی بانک ها و موسسات اعتباری برای مردم صادر شده است.

با احتساب به جمعیت 80 میلیونی کشور باید گفت که تعداد کل کارتهای صادره شبکه بانکی 3.5 برابر جمعیت ایران است.

امروزه استفاده از کارت‌های بانکی یکی از رایج‌ترین روش‌های پرداخت در جهان به شمار می‌رود. زمانی که شما با کارت بانکی خود خریدی انجام می‌دهید مبلغ مورد نظر، از حساب شما به حساب فروشنده منتقل می‌شود. این روش یکی از ساده‌ترین روش‌‌های پرداخت به شمار می‌رود. اما در کنار مزایایی که کارت‌های بانکی برای خریداران و فروشندگان دارند، نباید از معایب آن‌ها غافل شد.

بسیاری از بانک‌ها و شعب برای انجام هر خدمت ساده‌ای مشتریانشان را مجبور به افتتاح حساب و دریافت کارت بانکی می‌کنند. از سوی دیگر بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها هم کارکنانشان را ملزم می‌کنند برای دریافت حقوق و مزایا در بانک خاصی افتتاح حساب کنند. از اینرو بسیاری از کارت‌های بانکی بعد از مدت کوتاهی بی‌استفاده مانده و در بسیاری از موارد اشخاص حتی رمز عبور و مشخصات کارت و حسابشان را نیز فراموش می‌کنند. این تعدادِ زیاد کارت‌های بانکی منجر به مدیریتِ سخت حساب‌ها و به تبع آن سردرگمی هنگام خرید خواهد شد.

برای دیدن جدول در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

کارت بانکی