۰ نفر

یک کارشناس بانکی مطرح کرد؛

ضرورت اصلاح ساختار بانک‌ها در دولت آینده/ دستگاه دیپلماسی ارتباط با بانک‌های اروپایی را پیگیری کند

۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۳
کد خبر: 201934
ضرورت اصلاح ساختار بانک‌ها در دولت آینده/ دستگاه دیپلماسی ارتباط با بانک‌های اروپایی را پیگیری کند

یک کارشناس بانکی با بیان اینکه دولت بعد در قدم اول می‌تواند اصلاح ساختار بانک‌ها را مورد توجه قرار دهد، گفت: شرایط ساختاری بانک‌های داخلی مناسب تعامل با دنیای خارج نیست.

احمد حاتمی یزد در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: برای برقراری رابطه با بانک های بزرگ، لازم است به چند موضوع توجه کنیم. بانک های اروپایی هنوز نگران برقراری رابطه با ایران هستند. این موضوع هم سبب شده در دوران پسابرجام بانک‌های داخلی نتوانند به طور موفق ارتباط  موفقی با خارج برقرار کنند.

وی افزود: به منظور ارتباط بانک‌ها با خارج در یک جنبه نیاز به ادامه سیاست مذاکره داریم، در دولت آینده هم به نظر می رسد پیگیری دستگاه سیاست خارجی می تواند کمک موثری کند.

این کارشناس بانکی با اشاره به اینکه در بعد داخلی هم نیاز است کارهایی انجام شود، تاکید کرد: شرایط ساختاری بانک‌های داخلی مناسب تعامل با دنیای خارج نیست. همین موضوع هم از رغبت فعالیت متقابل بانک‌ها با کشورهای خارجی کاسته است. با نگاهی به تراز عملکردی بانک ها به خوبی متوجه می‌شویم بانک ها از نظر ساختاری در شرایط نامطلوبی قرار دارند.

حاتمی یزد تصریح کرد: بانک های اروپایی به منظور برقراری ارتباط با ایران به سیستم های حسابداری بین المللی اتکا می کنند. این در حالی است که این سیستم ها اگر برای فعالیت بانک های ایرانی فعال شوند مشخص می شود بانک ها با استانداردهای جهانی فاصله دارند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم با استانداردهای دنیا تطابق پیدا کنیم، باید اصلاح در ساختار بانک ها را مورد توجه قرار دهیم، اظهار کرد: بانک های ورشکسته و زیان ده باید تعیین تکلیف شوند و در صورت لزوم ادغام شوند، از طرفی میزان سرمایه بانک ها باید با معیارهای بین المللی همخوان شود.