۰ نفر

موافقت اولیه دو کشور برای امضای موافقتنامه مالیاتی

همکاری‌های بانکی ایران و اتریش کلید خورد/ افتتاح حساب ۲۲بانک ایرانی در اتریش

۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۲
کد خبر: 198961
همکاری‌های بانکی ایران و اتریش کلید خورد/ افتتاح حساب ۲۲بانک ایرانی در اتریش

در دیدار رییس کل بانک مرکزی با همتای اتریشی وی، سیف از افتتاح حساب اوربانک اتریش برای بانک مرکزی و ۲۲ بانک کشورمان خبر داد.

نو وتنی پس از دیدار با رییس کل بانک مرکزی کشورمان گفت: علاوه بر اینکه بانک مرکزی ایران نزد بانک مرکزی اتریش افتتاح حساب کرده، یک برنامه آموزشی مشترک با بانک های ایرانی نیز اجرا کرده ایم. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، رییس بانک مرکزی اتریش با تاکید بر اینکه همکاری های خوب بانکی با ایران گسترش می یابد، افزود: همکاری های خوب بانک های مرکزی دو کشور ایران و اتریش از یکسال پیش آغاز شده و رو به گسترش است.

وی با اشاره به همراهی نمایندگان بانک های تجاری اتریش در این سفر گفت: پشتوانه افزایش و گسترش همکاری های بانکی دو کشور، علاقه بسیار زیاد شرکت های اقتصادی اتریشی برای همکاری با ایران و همچنین شرکت های ایرانی با شرکت های اتریشی است.

همچنین ولی الله سیف پس از دیدار با وزیر دارایی اتریش بیان داشت: این همکاری ها به خصوص در زمینه آموزشی - بانکی در مسیر تطبیق بانک های ایرانی با استانداردهای روز بین المللی آغاز شده و ادامه دارد. وی با بیان اینکه در شش ماه گذشته اقدامات خوبی انجام شد افزود: بانک های ما برای همکاری گسترده تر با بانک های اتریشی آماده می شوند.

سیف با بیان اینکه اور بانک اتریش هم اینک برای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ۲۲ بانک ایرانی حساب باز کرده و روابط کارگزاری ایجاد کرد، گفت: همچنین قرار است همکاری بانکی با راف هاینزر بانک اتریش در آینده ای نزدیک آغاز شود.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به موافقت اولیه دو کشور برای امضای موافقتنامه مالیاتی افزود: می توان گفت مشکلات بانکی دو کشور ایران و اتریش برداشته شده و مسیر برای حرکت باز است.

وزیر دارایی اتریش نیز در این دیدار گفت: در گفتگو با مقامات بانک مرکزی ایران پیشرفت قابل توجهی در زمینه همکاری های بانکی دو کشور به وجود آمده است. هاینس یورگ شلینگ پس از مذاکره با رییس کل بانک مرکزی، افزود: امروز توافق کردیم مشکلات باقی مانده را هر چه سریعتر حل و فصل کنیم.

وی با بیان اینکه بانک های اتریشی همکاری های خود را با بانک های ایرانی آغاز کرده اند، افزود: بسیار خوشبین هستیم که موانع پیشرو در جهت توسعه روابط دو کشور هر چه سریعتر برداشته شود.