۰ نفر

در راستای حمایت از واحدهای تولیدی:

تفاهم نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بانک تجارت امضا شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵
کد خبر: 182027
تفاهم نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بانک تجارت امضا شد

تفاهم نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بانک تجارت به منظور پوشش کسری وثیقه تسهیلات اعطایی به صنایع کوچک به امضای مدیران عامل بانک تجارت و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، موضوع این تفاهم نامه ، صدور ضمانت نامه به نفع بانک تجارت جهت پوشش بخشی از وثیقه تسهیلات اعطایی به متقاضیان صنایع کوچک می باشد.

بر اساس این تفاهم نامه ، بانک تجارت در صورت تقاضای افراد مشمول و پس از اعتبار سنجی ، نسبت به معرفی متقاضیان به صندوق جهت استفاده از ضمانت نامه اعتباری صندوق اقدام می نماید.

سقف ضمانت نامه صندوق برای هر متقاضی 30میلیارد ریال می باشد که 70 درصد تسهیلات و سود را پوشش می دهد.

همچنین میزان پوشش صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در مناطق کمتر توسعه یافته تا 85 درصد تسهیلات و سود را شامل می شود.

در این تفاهم نامه، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک متعهد شده است در صورت عدم بازپرداخت بدهی از سوی گیرنده تسهیلات(صنایع کوچک) مبلغ ضمانتنامه را به بانک پرداخت نماید.

همچنین مقرر شد ، بانک تجارت  این تفاهم نامه را به کلیه شعب تابعه خود در سراسر کشور اطلاع رسانی نماید.

براساس قوانین موجود ، صنایع کوچک به واحدهای صنعتی اطلاق می گردد که تعداد پرسنل در آنها طبق مجوز های صادر شده زیر 50 نفر باشند و براین اساس، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک می تواند برای این واحدهای صنعتی انواع ضمانت نامه هارا (اعتباری و پیمانکاری) صادر نماید.

صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیشتر بانک ها و موسسات مالی کشور تفاهم نامه منعقد کرده است تا صاحبان صنایع کوچک بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.