۰ نفر

به پرداخت معارفه شد/ بدهی ۱۴۰ میلیارد تومانی و سود ۱۲۶ تومانی در سال مالی ۹۵

۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۲۵
کد خبر: 181881
به پرداخت معارفه شد/ بدهی ۱۴۰ میلیارد تومانی و سود ۱۲۶ تومانی در سال مالی ۹۵

هادی اخلاقی فیض آثار؛ مدیرعامل بانک ملت در مراسم معارفه سهام شرکت به پرداخت ملت گفت: این شرکت دارای 840 هزار دستگاه پوز می باشد که بیش از 23درصد از تراکنش ها و 32 درصد از کل حجم مبالغ جابجا شده در حوزه بازار دستگاه های کارتخوان را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین،  وی این را هم یاد آور شد که تملک سهام عمده شرکت به پرداخت ملت در اختیار هلدینگ بهساز هوشمند فردا می باشد.

در ادامه رستم شاه گشتاسبی، مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت نیز در این مراسم با بیان اینکه سرمایه این شرکت 950میلیارد ریال است به سودآوری آن اشاره کرد و گفت:سود هر سهم این شرکت در سال جاری 1263ریال به ازای هر سهم  است.

 وی با بیان اینکه این شرکت 140میلیارد تومان  بدهی دارد، افزود:در حوزه psp هم اکنون به پرداخت رتبه اول را در کشور و رتبه 23را در جهان به خود اختصاص است.

مدیرعامل به پرداخت در ادامه بدون اشاره به تاریخ عرضه این شرکت گفت: این شرکت با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی فعالیت خود را از سال 1384 باعنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی پس از اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه به پرداخت 25درصد حجم تعداد تراکنش های کشور را شامل می شود،اظهارداشت:یعنی حدود یک سوم مبلغ تراکنش کل کشور در اختیار این شرکت است.و جزء 12شرکتی است که مجوز PSP دارد.

شاه گشتاسبی بیان داشت: براساس تراکنش‌های خرید سال 2015 شرکت به پرداخت ملت به عنوان برترین شرکت ایرانی در این فهرست و تنها شرکت ایرانی حاضر در بین 25 شرکت برتر دنیا معرفی شده است.

مدیرعامل به پرداخت با اشاره به اینکه این شرکت با دارا بودن چیزی حدود 900 هزار دستگاه پایانه فروشگاهی است تصریح کرد: همچنین با داشتن نزدیک به هزار پایانه پرداخت اینترنتی به عنوان برترین شرکت ایرانی نیلسون ریپورت انتخاب شده است.

شاه گشتاسبی این را هم یاد آور شد که قرار است به علت الزام رعایت مقررات صنعت، سرمایه آن بعد از عرضه اولیه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین با اینکه در مراسم معارفه به پرداخت به زمان عرضه این شرکت در بورس اشاره ای نشد اما یک منبع آگاه در بانک ملت در گفت وگو با خبرنگار ما از عرضه اولیه سهام شرکت به پرداخت ملت در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در صورت موافقت سازمان بورس عرضه اولیه به پرداخت به عنوان آخرین عرضه اولیه در سال ۹۵ صورت گیرد.