۰ نفر

ارتباطات بانکی روند خود را طی می‌کند

سیف:دستور ترامپ تاثیر مشخصی در مسائل بانکی نداشته است

۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۰۲
کد خبر: 174215
سیف:دستور ترامپ تاثیر مشخصی در مسائل بانکی نداشته است

رئیس بانک مرکزی گفت: دستور اخیر ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به آمریکا تاثیری بر مسائل بانکی نداشته است.

 ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیأت وزیران و جمعی از خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر دستور اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به این کشور در مسائل بانکی اظهار کرد: این دستور در ارتباط با مسائل بانکی تاثیر مشخصی نداشته است و ما در حال پیگیری مسائل بانکی خود هستیم.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود:‌ با توجه به گشایش هایی اخیرا داشته ایم فکر می کنیم که بدون توجه به این دستور ، مسائل مسیر اقتصادی و ارتباطات بانکی ما در حال طی کردن روند خود است.

رئیس بانک مرکزی درباره تاثیر این قانون بر رفت و آمد تجار ایرانی با آمریکا نیز گفت: ما با آمریکا مبادلات تجاری نداریم. به همین دلیل نیز معتقدیم قانون اخیر آمریکا درباره ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به این کشور، نقش موثری در اقتصاد و فعالیت اقتصادی ایفا نمی‌کند.

سیف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات معاون وزیر اقتصاد در ارتباط افزایش ۹ الی ۱۰ درصدی نرخ تورم ، با تاکید بر اینکه نرخ تورم سال ۹۵ پس از ۲۵ سال به صورت قطعی تک رقمی است و هیچ تردیدی در این رابطه وجود ندارد، اظهار کرد: در حال طراحی برنامه‌هایی هستیم تا مطمئن هستیم این نرخ تورم در آینده نیز ادامه پیدا کند و شاهد باشیم درآینده اقتصاد با حفظ تورم تک رقمی با رشد اقتصادی نیز مواجه شویم.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال ۹۵ ، ۷/۴ درصد رشد داشته ایم خاطر نشان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری نرخ رشد نوید خوشایندی است که در طول سال ادامه خواهد یافت.