۰ نفر

طیب نیا خواستار افزایش همکاری‌های بانکی ایران و جمهوری چک شد

۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۹
کد خبر: 163121
طیب نیا خواستار افزایش همکاری‌های بانکی ایران و جمهوری چک شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار افزایش همکاری و تعاملات بانکی بین ایران و جمهوری چک به عنوان پیش نیاز توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی طیب نیا که به منظور شرکت در اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری چک به این کشور سفر کرده است، در دیدار با «یان هاماچک» رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک این مطلب را عنوان کرد.

وی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی وهمکاری های رو به افزایش دو کشور در بخش اقتصادی، به ظرفیت ها و قابلیت های چشمگیر ایران در حوزه های تجارت، انرژی، صنایع ومعادن و نیز موقعیت ممتاز کشورمان درمنطقه اشاره کرد.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به سابقه خوب فعالیت شرکت های جمهوری چک در ایران، از سرمایه گذاری شرکت های این کشور در ایران حوزه های مذکور استقبال می کند.

در ادامه این دیدار رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک با اشاره به روابط خوب و روبه رشد دو کشور و تبادل هیات های مختلف سیاسی و اقتصادی بین دو کشور در سال جاری، بر گسترش هر چه بیشتر روابط در همه زمینه ها تاکید کرد.

«یان هاماچک» با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران وچک، بر آمادگی و علاقه مندی شرکت های چکی برای سرمایه گذاری مشترک در حوزه صنایع به ویژه خودرو سازی و احداث خطوط ریلی در ایران تاکید کرد.