۰ نفر

گزارش ۶ ماهه بانک مرکزی منتشر شد

صدور ۳۵۰ میلیون کارت بانکی/ ایجاد ۶۷ هزار پایانه در شعب

۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۵
کد خبر: 161677
صدور ۳۵۰ میلیون کارت بانکی/ ایجاد ۶۷ هزار پایانه در شعب

گزارش ۶ ماهه بانک مرکزی از وضعیت صدور کارت‌های بانکی، نصب خودپرداز و ایجاد پایانه شعب بانکی منتشر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در آمار ابزارها و تجهیزات پرداخت الکترونیک تا پایان شهریورماه ۱۳۹۵ که از سوی اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی منتشر شده از ۳۱ بانک و موسسه اعتباری تنها ۱۲ بانک و یک موسسه اعتباری اطلاعات خود را ارائه کرده‌اند که بررسی نتایج این آمار از آن دسته بانک‌هایی که آمار به‌ روز ارائه کرده‌اند به شرح زیر است.

کارت

بر اساس این اطلاعات، تعداد کل کارت‌های صادر شده در شبکه بانکی معادل ۳۵۰ میلیون و ۷۸ هزار و ۱۰۳ فقره است که در این آمار بانک صادرات با ۶۱ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۸۱۶ فقره کارت بیشترین سهم را در این بازار دارا است و بانک ملت با ۵۶ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۶۵ فقره کارت در رتبه دوم است و بانک ملی با ۴۵ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۸۲۳ فقره کارت در جایگاه سوم قرار دارد. بانک سپه نیز با صدور ۳۶ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۴۲۲ فقره کارت در مقام چهارم و بانک خاورمیانه با صدور تنها ۴۸ هزار و ۴۶۴ فقره کارت در جایگاه آخر قرار دارد.

خودپرداز

در کل کشور ۴۱ هزار ۸۰۰ دستگاه خودپرداز تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ نصب‌ شده که از این تعداد بانک ملی با نصب ۶ هزار ۸۶۲، بانک صادرات با نصب چهار هزار و ۹۷۴ و بانک ملت با نصب چهار هزار و ۶۸۸ فقره دستگاه به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند. بانک سپه نیز با نصب سه هزار و ۷۷ دستگاه خودپرداز در رتبه چهارم و بانک خاورمیانه تنها با نصب ۲۷ دستگاه در رتبه آخر این لیست قرار دارد.

پایانه شعب

همچنین ۶۷ هزار و ۹۰۲ پایانه شعب در شبکه بانکی موجود است که از این رقم بانک ملی به‌ تنهایی دارای ۱۹ هزار و ۱۰۸ پایانه و بیشترین سهم را در این بازار دارد، بانک صادرات و ملت به ترتیب با سهم هفت هزار و ۴۱۱ و پنج هزار و ۴۸۴ پایانه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

بانک سپه با سه هزار و ۷۶۰ پایانه، بانک اقتصاد نوین با یک هزار و ۹۴ و بانک توسعه تعاون با یک هزار و ۲۷ پایانه به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ۶ قرار دارند و بانک خاورمیانه نیز با ۳۵ پایانه شعب در جایگاه آخر ایستاده است.

برای مشاهده آمارهای اداره نظام پرداخت بانک مرکزی اینجا را کلیک کنید.