۰ نفر

هیات مدیره بانک تجارت در انتظار پنجمین کرسی هیات مدیره

۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۵۳
کد خبر: 161308
هیات مدیره بانک تجارت در انتظار پنجمین کرسی هیات مدیره

پیگیری‌ها نشان می‌دهد، بانک تجارت برای انتخاب نماینده پنجمین کرسی هیات مدیره خود در پایان آذر ماه امسال ،سهامداران را به مجمع فوق العاده فرا خواهد خواند.

مجمع فوق العاده سهامداران بانک تجارت، اواخر مرداد ماه امسال برای انتخاب اعضای هیات مدیره در حالی به تنفس خورد که تاریخ مشخصی برای برگزاری این مجمع در نوبت دوم اعلام نشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، هم اکنون یک کرسی از 5 کرسی هیات مدیره بانک تجارت با توجه به بازنشستگی فهیم هاشمی به عنوان نماینده عضو حقوقی در 7 ماه گذشته خالی مانده است.

پیگیری‌ها از بانک تجارت نشان می‌دهد، به احتمال زیاد تا قبل از پایان آذر ماه مجمع فوق‌العاده سهامداران این بانک برای انتخاب عضو و رییس جدید هیات مدیره "وتجارت" برگزار خواهد شد.

بر اساس گفته مدیران بانک تجارت، هیبت‌الله سمیع، معاون کنونی مدیر عامل بانک تجارت در حوزه برنامه ریزی و نظارت به عنوان جایگزین سید مجتبی فهیم هاشمی در ترکیب هیات مدیره این بانک به منظور تایید صلاحیت به بانک مرکزی معرفی شده است.

 مطابق با قانون تجارت با ماده 84 قانون تجارت در مجمع عمومی فوق العاده دارندگان بیش از نصف سهامی که حق رای دارند باید حاضر باشند.

در صورتی که اولین دعوت حدنصاب مذکور حاصل نشد، مجمع برای بار دوم دعوت و با حضور دارندگان بیش از یک سوم سهامی که حق رای دارند رسمیت یافته و اتخاذ تصمیم خواهد نمود به‌شرط آنکه در دعوت دوم نتیجه دعوت اول قیدشده باشد.

همچنین در ماده 85 همین قانون نیز آمده است: تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده همواره با اکثریت دو سوم آراء حاضر در جلسه رسمی معتبر خواهد بود.