۰ نفر

بانک جهانی نسبت به کاهش رشد اقتصادی اروپا و آسیای مرکزی هشدار داد

۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵
کد خبر: 160158
بانک جهانی نسبت به کاهش رشد اقتصادی اروپا و آسیای مرکزی هشدار داد

بانک جهانی نسبت به کاهش رشد اقتصادی اروپا و آسیای مرکزی به دلیل کاهش قیمت نفت، سرمایه گذاری های اندک و فقدان اصلاحات ساختاری کافی هشدار داد.

به گزارش ورلد بلوتن، این بانک در جدیدترین گزارش اقتصادی خود اعلام کرده است که کاهش قیمت نفت و افزایش قیمت کالاهای دیگر در آسیا و کاهش سرمایه گذاری های در اروپا به همراه چالش های ساختاری موجود در تمامی کشورها، رشد اقتصادی را فلج کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، در این گزارش آمده است: رشد اقتصادی منطقه اروپا و آسیای مرکزی در سال ۲۰۱۵ ، ۱,۴ درصد اعلام شد و در سال ۲.۱۶ ، ۱.۶ درصد تخمین زده می شود اما کاهش درآمدها و سطح مصرف احتمالا موجب کاهش رشد اقتصادی می شود و این روند تا سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی نیز ادامه خواهد داشت.

بانک جهانی رشد اقتصادی این منطقه در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی را به ترتیب ۱,۵ درصد و ۱.۸ درصد پیش بینی کرده است.

هانس تایمر رییس بخش اقتصادی اروپا و آسیای مرکزی در بانک جهانی با اشاره به اینکه چگونه کاهش رشد اقتصادی می تواند موجب نا آرامی شود، گفت: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) و بحران پناهجویان، آزمونی برای همکاری کشورهای اروپایی است در حالی که بخش شرقی این منطقه همچنان درگیر کاهش قیمت نفت است.

وی افزود: ناکامی کل منطقه برای ایجاد منابع جدید رشد اقتصادی موجب افزایش پوپولیسم و قطبی گرایی و همچنین بی اعتمادی در مؤسسات شده است.

سایرل مولر نایب رییس بانک جهانی در امور منطقه اروپا و آسیای مرکزی نیز اظهار داشت: این منطقه نیاز به پاسخ های سیاسی قدرتمندی در زمینه نیروی کار، مهارت و سهولت کسب و کار دارد. رشد متوسطی که ما در نظر داریم، در مسیر درستی قرار دارد اما برای کاهش نگرانی مردم در خصوص آینده اقتصادی خود کافی نیست.

مولر ادامه داد: دولت ها می توانند برای کمک وارد عمل شوند مثلا آنها می توانند مهارت زندگی را برای کمک به مردم برای یافتن و حفظ مشاغل خود ارتقاء بدهند. دولت ها همچنین می توانند برنامه های مراقبت از کودکان و سالمندان را به هدف تسهیل انتخاب مشاغل به اجرا در بیاورند. چنین اقداماتی در مجموع موجب رشد اقتصادی خواهد شد.