۰ نفر

رییس کل بانک مرکزی :

احساس مسئولیت، یکی از مهمترین خصایص کارکنان بانک مرکزی و نظام بانکی است

۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹
کد خبر: 158491
احساس مسئولیت، یکی از مهمترین خصایص کارکنان بانک مرکزی و نظام بانکی است

جلسه هم اندیشی رئیس کل و اعضای هیات عامل با مدیران کل و مدیران بانک مرکزی با محوریت مسایل بانکی و اقتصادی کشور صبح امروز برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ولی اله سیف این نشست را فرصتی مناسب برای تبادل نظر و گفت وگو با مدیران ارشد بانک دانست و گفت: بانک مرکزی دستاوردها و توفیقات قابل توجهی در اقتصاد کشور داشته که این امر رضایتمندی جامعه و مسئولان را به همراه داشته و بخشی از آرامش و ثباتی را که در اقتصاد علی رغم مشکلات متعدد به وجود آمده است، مرهون تلاش های بانک مرکزی و شبکه بانکی می دانند و این مهم در سایه خدمت صادقانه همکارانی است که در بخش های مختلف بانک مرکزی و بانک ها و موسسات اعتباری مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: بر خود وظیفه می دانم که از زحمات همه همکارانم تشکر و قدردانی کنم. موفقیت، حاصل تلاش جمعی همکاران بوده است و بدون همراهی و همکاری آنان به این جایگاه نمی رسیدیم. احساس مسئولیت در قبال وظایف، یکی از مهمترین خصایص کارکنان بانک مرکزی و شبکه بانکی است که شایسته قدردانی است.

سیف با اشاره به کنترل نرخ تورم و کاهش رشد نقدینگی طی سال های اخیر تصریح کرد: نقش بانک مرکزی در کنترل و ثبات در این بخش ها علی رغم فشارهای بودجه ای دولت و نیازهای دولت به تامین نقدینگی، بسیار حایز اهمیت است و شرایط مطلوبی را در این حوزه ها پشت سرگذاشته ایم. برنامه ریزی ما نیز به گونه ای است که این ثبات ادامه داشته باشد و بازار، شوک های ناگهانی مانند گذشته را تجربه نکند و اقشار مردم دچار آسیب های اقتصادی نشوند. این مسئله مرهون دقت نظر همکاران و دلسوزی آنان در انجام و پیگیری مسئولانه وظایف است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به مباحثی چون حقوق های نامتعارف، پاداش بازنشستگی و موارد مشابه که بحث های زیادی در خصوص آن شده است، عنوان کرد: موضوعات مطرح شده باعث بروز نگرانی هایی در برخی کارکنان شده است و ما تلاش می کنیم در راستای احقاق حقوق همکاران نظام بانکی گام برداریم چراکه اعتقاد داریم بخش عمده ای از مسایل مطرح شده در خصوص فیش های نامتعارف و حجم انتقاداتی که به سمت شبکه بانکی و بانک مرکزی سرازیر شد، ناشی از عدم شناخت کافی از وضعیت موجود بوده که البته خوشبختانه با دقت نظر همکاران در بانک مرکزی، تمام پرداختی ها بر اساس اصول و ضوابط قانونی بوده است و از این حیث نگرانی خاصی وجود ندارد. به نظر می رسد در شرایط حاضر فضا و نگاه واقع بینانه تر و مناسب تری در نهادهای نظارتی نسبت به گذشته پدید آمده و با توجه به شفافیتی که به عمل آمده است، پیش بینی می شود تصمیم های کارشناسی شده تری اتخاذ شود. البته این را هم باید افزود که مواردی در خصوص پرداخت های خارج از ضابطه و چارچوب در بخش های دیگر کشور صورت گرفته است که طبیعتاً باید برخورد قانونی نسبت به انها انجام شود.

وی افزود: دو موضوع برای ما حایز اهمیت است؛ یکی موضوع وظایف و مسئولیت های بانک مرکزی و نظام بانکی نسبت به نظام اقتصادی کشور و دیگری ضرورت پرداختن به مشکلات و مسایل معیشتی کارکنان بانک مرکزی و نظام بانکی که سرمایه های اصلی در نیل به اهداف کلان اقتصادی کشور هستند. بنده به عنوان مسئول بانک مرکزی تاکید کرده ام که ما به هیچ وجه مجاز نیستیم اولویت ها را فراموش کنیم. نخستین اولویت، مسئولیت بانک مرکزی و نظام بانکی در اقتصاد کشور است که نباید خدشه ای به این موضوع وارد شود و هر تصمیمی که با این مصلحت سازگاری نداشته باشد، قطعاً قابلیت اجرا نخواهد داشت. در کنار این موضوع پرداختن به مسائل معیشتی و انتقال دغدغه های کارکنان به مجامع تصمیم گیر از جمله وظایف اینجانب و همکارانم در هیات عامل بانک مرکزی خواهد بود.  

در این جلسه، موضوعات مختلفی همچون استقلال بانک مرکزی، مسائل معیشتی کارکنان و سایر موضوعات جاری بانک مطرح شد و رئیس کل اطمینان خاطر داد که با پیگیری خود و اعضای هیات عامل در سطوح مختلف، تصمیم های منطقی برای حل مشکلات اتخاذ خواهد شد.