۰ نفر

ولی الله سیف:

اولویت بانک‌ها باید حل مشکل واحدهای کوچک و متوسط باشد

۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۱۷
کد خبر: 151759
اولویت بانک‌ها باید حل مشکل واحدهای کوچک و متوسط باشد

رییس کل بانک مرکزی گفت: امروز جهت‌گیری‌های اقتصادی در مسیر تحقق و حل مشکلات واحدهای کوچک و متوسط است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ولی‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور استاندار قزوین، نمایندگان مجلس، رییسان بانک‌ها  و مسوولان طراز اول استان در سالن جلسات باغستان برگزار شد اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه اقتصاد، اولین قدم باید این باشد که توقعات ما نسبت به هم متناسب و منطقی باشد.

او افزود: دولت یازدهم در عمر 3 ساله خود تلاش کرد مسیر اقتصادی مشخص و حرکت در ریل‌های منطقی صورت بگیرد.

سیف با بیان این که ایجاد انضباط مالی و پولی از جمله سیاست‌های دولت است گفت: آرامش و ثبات موجود در فضای اقتصادی کشور موجب تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شده است.

وی با تأکید بر این که باید بستر لازم جهت سرمایه‌گذاری بیش‌تر توسط دولت محیا شود تصریح کرد: هرچه افق اقتصادی بلندتر باشد، بی‌شک شاهد اقدامات و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت نیز برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: تشویق بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری بلند مدت، از جمله اقدامات خوب دولت برای ایجاد ثبات اقتصادی است از این رو امروز دیگر شاهد نوسانات هیجانی در نرخ ارز و فضای اقتصادی نیستیم.

او با بیان این که تداوم و حفظ استمرار تورم تک رقمی می‌تواند قدرت اقتصادی را افزایش و به رشد و پیشرفت برسد تصریح کرد: این سیاست باید به رشد تولید منجر شود.

سیف با بیان این که همه مسوولان باید در مسیر تحقق اهداف تعیین شده احساس مسوولیت کنند تأکید کرد: باید نتیجه عملکرد اقتصادی با شاخص‌های ملموس سنجیده و در جامعه ارائه شود تا مردم بتوانند نتایج آن را در زندگی خود احساس کنند.

این مقام مسوول افزود: امروز وقت میوه‌چینی از اقدامات و زیرساخت‌های ایجاد شده توسط دولت در سال‌های گذشته است و باید تمرکز در سرعت بخشی به اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی در استان‌های مختلف انجام شود.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به واحدهای کوچک و متوسط گفت: امروز جهت‌گیری‌های اقتصادی در مسیر تحقق و حل مشکلات واحدهای کوچک و متوسط است.

وی ادامه داد: تأمین مالی واحدهای کوچک و متوسط بر عهده بانک‌ها و واحدهای بزرگ بر عهده بازار سرمایه است؛ لذا این موضوع در اولویت و به‌عنوان وظیفه اصلی ما در بانک مرکزی مورد توجه است.

سیف در پایان خاطرنشان کرد: جامعه از مسوولان توقع دارد و این توقع نیز به حق است؛ از این رو باید تلاش کرد تا فضای موجود به سمت آرامش و رفاه هر چه بیش‌تر حرکت کند.