۰ نفر

تعاملات بانک‌های جهانی فرصتی برای بازیابی جایگاه بین المللی

۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۷
کد خبر: 151507
تعاملات بانک‌های جهانی فرصتی برای بازیابی جایگاه بین المللی

یک کارشناس مسائل اقتصادی پیشقدم شدن بانک‌های سویسی در بهبود روابط بانکی با ایران را اقدامی مثبت دانست و گفت: بانک های ایرانی در جلب اعتماد و برقراری روابط با بانک‌های جهانی فرصت را غنیمت بشمارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا، محمدقلی یوسفی در خصوص بازگشایی حساب ایرانیان توسط بانک‌های سویسی،  افزود: بازگشایی حساب های ایرانیان توسط بانک های خارجی نشانه ای مثبت از اعتماد آنها برای برقراری روابط با کشورمان است.

وی اظهار داشت : تنش‌های سیاسی- اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌ها پس از برجام به حداقل رسیده است، به طوری که بانک‌ها و شرکت‌های خارجی درصدد برقراری دوباره روابط با ایران هستند.

این کارشناس مسائل اقتصادی بازگشایی حساب ایرانیان در بانک های سویسی را اقدامی مثبت تلقی کرد و گفت: بازگشایی حساب های ایرانیان در کشوری که ۵,۲ درصد جمعیت آنها دارای پاسپورت ایرانی هستند نشان دهنده اعتماد دوباره این کشور است، این عملکرد موجب تعاملات بانک‌های کشورهای مختلف با ایران می شود.

یوسفی ادامه داد: از آنجایی که مراوده با بانک‌های آمریکایی از اهمیت دوچندانی برخوردار است، اعتماد بانک های سویسی در بازگشایی حساب ایرانیان فرصتی مغتنم برای بهبود روابط بین المللی است.

وی درباره تاثیر این موضوع در کشور بیان کرد: همکاری با کشورهای توسعه یافته و پیشرفته یکی از مهم ترین برنامه‌هایی بوده که همچنان پیگیری می‌شود، هم اکنون که یکی از بانک‌های سویسی در برقراری روابط با کشورمان پیشگام شده است باید این فرصت را غنیمت شمرد و زمینه های لازم برای حضور بانک‌های بیشتر ایجاد کرد.