۰ نفر

دستاورد برجام برای بانک‌ها

۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۳۶
کد خبر: 149549
دستاورد برجام برای بانک‌ها

خسرو فرحی، مدیرعامل پست بانک ایران با تشریح فشارهای وارده شده به بانک های کشور در زمان تحریم، گفت : بیشترین گشایش های صورت گرفته پس از برجام برای بانک ها و صنعت نفت بوده است.

خسرو فرحی درجمع نمازگزاران شهرستان قائمشهر افزود : با برداشته شدن فشار تحریم ها از روی بانک ها ، این مجموعه های مالی کشور فرصت یافته اند تا نقش آفرینی خود را در اقتصاد کشور و رونق تولید و کسب و کار بازیابند .

وی برجام را از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت : در طول سه سال عمر دولت یازدهم اقدامات خوبی صورت گرفته است که یکی دیگر از آنها تک نرخی شدن تورم بوده است .

او افزود : برای تحقق اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم ستاد تسهیل رونق تولید شکل گرفت که در عرصه های مختلف کشاورزی ، صنعتی و اقتصادی تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

فرحی گفت : نتیجه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اقدامات مدبران دولت یازدهم را مردم به مرور زمان تا پایان امسال لمس خواهند کرد .

مدیر عامل پست بانک ایران افزود : یکی از برنامه های شاخص اقتصاد مقاومتی ، تامین و پرداخت تسهیلات به بیش از هفت هزار واحد تولیدی در کشور است که دچار مشکل نقدینگی بوده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وی اضافه کرد : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته همسو با اقتصاد مقاومتی و بسته تعریف شده برای رونق تولید ، تا پایان شهریور ماه امسال تعداد زیادی از این واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند .

فرحی گفت : نظام بانکی این آمادگی را دارد که در زمینه توسعه اقتصادی کشور و در جهت خدمت به جامعه برای رونق تولید و اقتصاد کشور اقدامات موثری انجام دهد و همکاری در اجرای بسته رونق تولید یکی از آنهاست .

وی با تاکید بر این که روند کاهشی نرخ تورم ادامه خواهد یافت ، افزود : اراده دولت یازدهم نگه داشتن نرخ تورم به صورت تک رقمی در کنار برگرداندن رونق به تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان است .

مدیر عامل پست بانک ایران ایجاد ثبات و برنامه ریزی عقلانی به دور از احساسات را علت موفقیت دولت یازدهم در مهار تورم دانست و بر استمرار این روند تاکید کرد .