۰ نفر

کارت های اعتباری قدرت خرید از دست رفته مردم را جبران می کند؟

۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۴۰
کد خبر: 146865
کارت های اعتباری قدرت خرید از دست رفته مردم را جبران می کند؟

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: مردم می توانند بخشی از قدرت خرید خود را که در سال های رکود اقتصادی از دست داده اند، با در اختیار داشتن کارت های اعتباری طلایی، نقره ای و برنزی جبران کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا، علی سنگینیان درباره تاثیر کارت های اعتباری ۵۰، ۳۰ و ۱۰ میلیونی که قرار است از ابتدای مهرماه توسط بانک ها صادر شود بر رونق بخشی به اقتصاد کشور و بالا بردن قدرت خرید مردم گفت: مردم می توانند به امید پرداخت در آینده از طریق کسب درآمد، از کارت های اعتباری استفاده کنند.

براساس دستورالعمل بانک مرکزی، بانک ها از ابتدای مهرماه با توجه به اعتبارسنجی مشتریان خود سه کارت اعتباری طلایی، نقره ای و برنزی به ترتیب با ۵۰، ۳۰ و ۱۰ میلیون تومان اعتبار برای متقاضیان صادر خواهند کرد.

وی درباره اینکه آیا صدور این کارت ها می تواند بر نرخ تورم تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: دولت در کنترل و مهار تورم طی سال های گذشته موفق عمل کرده است و امروز شاهد نرخ های با ثبات در رشد قیمت ها هستیم.

عضو هیات مدیره بانک گردشگری خاطرنشان کرد که کشور در کنار مهار تورم، نیاز به رونق دارد زیرا که کسب و کارها و تولید کشور برای عرضه محصول خود مشکل داشته و نیاز به فروش دارد.

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران توضیح داد در تمامی کشورهای دنیا، دولت ها از طریق بانک ها و ابزارهای اعتباری، شیوه هایی را برای پرداخت از پس انداز آتی استفاده می کنند و کارت های اعتباری نیز چنین مزیت هایی را برای دارندگان آن فراهم می کند.

سنگینیان با بیان اینکه باید از قبل چنین کارت های اعتباری در اختیار متقاضیان قرار می گرفت، افزود: در شرایط جاری کشور سیاستگذاران از کارت های اعتباری طلایی، نقره ای و برنزی برای رونق بخشی به اقتصاد استفاده می کنند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که در تعریف، توزیع و خدمات دهی کارت های اعتباری محدودیت هایی وجود دارد که ممکن است اثرگذاری لازم را بر رونق نداشته باشد.

عضو هیات مدیره بانک گردشگری اظهار امیدواری کرد در روند اجرایی صدور کارت های اعتباری به گونه ای عمل شود که قدرت خرید مردم را افزایش دهد.