۰ نفر

سه بانک ایرانی در آلمان شعبه می‌زنند

۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷
کد خبر: 143986
سه بانک ایرانی در آلمان شعبه می‌زنند

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: «سه بانک ایرانی قرار است در آلمان شعبه‌ تاسیس کنند.»

مسعود خوانساری در همایش اقتصادی مشترک ایران و آلمان اظهار داشت: «برای دومین بار است که میزبان هیات اقتصادی آلمانی از ایالت باواریا هستیم. یک‌بار نیز هیات اقتصادی و تجاری از ایران به ایالت باواریا سفر کرده است.»

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، وی با بیان این‌که مذاکرات خوبی در مونیخ انجام شد، افزود:«بعد از برداشته شدن تحریم‌ها که حدود 10 ماه از آن گذشته، 25 درصد افزایش حجم تجارت بین ایران و آلمان اتفاق افتاده است.»

رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: «قبل از برداشته شدن تحریم‌ها، حجم تجارت 4 میلیارد دلار بوده است، اما می‌خواهیم حجم تجارت را به 10 میلیارد دلار برسانیم.»

خوانساری عنوان کرد: «همچنان مشکل تبادلات مالی وجود دارد، اما بانک‌های سینا، خاورمیانه و پارسیان قرار است شعبه‌هایی در آلمان بزنند.»

وی متذکر شد: «در گذشته مشکل بیمه هرمس وجود داشت که این مشکل در حال حاضر حل شده است.»

رییس اتاق بازرگانی تهران یادآور شد: «ما برنامه داریم که علاوه بر صادرات، در حوزه سرمایه‌گذاری‌های مشترک نیز وارد شویم. برای مثال، در بخش قطعات خودرو مذاکراتی داشته باشیم؛ چراکه ایران یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو در سال تولید می‌کند که رقم چشم‌گیری است.»

ایلزه آیگنر، وزیر اقتصاد، رسانه، انرژی و تکنولوژی باواریا نیز در ادامه گفت: « ما می‌خواهیم در حوزه خودروسازی با ایران همکاری کنیم.»

وی با بیان این‌که سه بانک ایرانی در آلمان شعبه خواهند زد، خاطرنشان کرد: «همان‌طور که می‌دانید، شرکت‌های آئودی و زیمنس و... در کشور ما هستند و ما می‌خواهیم با ایران روابط خوبی داشته باشیم و هدف‌گذاری‌های کلان داریم. در زمینه تراکنش‌های مالی نیز در حال فعالیت هستیم.»

عشقی، دبیرکل اتاق بازرگانی تهران نیز اظهار داشت: «براساس محاسباتی که انجام داده‌ام، سال 1937 میلادی حدود 350 میلیون دویچه مارک ارزش تجاری ایران و آلمان بوده است. اما با توجه به محاسبات روز، هم‌اکنون باید 9 میلیارد یورو تجارت با آلمانی‌ها داشته باشیم.»

وی تاکید کرد: «آلمان قدیمی‌ترین همکار مدرن اقتصادی ایران است و باید روابط را توسعه دهیم.»