۰ نفر

۵۰ میلیونی‌های «میزان» به صف شدند

۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸
کد خبر: 140681
۵۰ میلیونی‌های «میزان» به صف شدند

به دنبال تعیین تکلیف مرحله‌ای وضعیت سپرده‌گذاران موسسه منحل شده میزان، فاز جدید آن از اول شهریور ماه آغاز می‌شود؛ این‌بار سپرده گذاران ۵۰ میلیونی.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بعد از ماجراهای پیش آمده برای موسسه غیرمجاز میزان که از اواسط سال ۱۳۹۳ با شدت بیشتری مواجه و در نهایت در اوایل سال گذشته به انحلال آن منجر شد، این موسسه به بانک صادرات واگذار و عاملیت تعهدات آن را برعهده گرفت. بر این اساس قرار بود تا با بررسی صورت‌های مالی و ارزیابی  و واگذاری بخشی از اموال و دارایی‌های ثابت میزان، بدهی‌ها و وجوه سپرده‌گذاران آن طی فرایندی تعیین تکلیف شود.

به هر صورت با توجه به شرایط بازار املاک و سختی‌ها و موانع موجود برای فروش اموال ثابت این موسسه، بانک عامل به صورت تدریجی شروع به تعیین تکلیف سپرده‌گذاران کرد و تا وجوه ۲۰ و حتی ۳۰ میلیون تومانی هم در اواخر سال گذشته پیش رفت.

اما چندی پیش رئیس کل بانک مرکزی وعده ورود به تعیین تکلیف سپرده‌های ۵۰ میلیونی میزان را از ۲۷ مردادماه-فردا- داده و گفته بود که با وجود اقدامات خوبی که در این رابطه انجام شده، باید بانک صادرات و هیات تصفیه تلاش ویژه‌ای در راستای سرعت‌بخشی به روند پرداخت سپرده‌های باقی‌مانده داشته باشند.

 این در حالی است که تازه‌ترین اطلاعیه بانک صادرات از پرداخت وجوه سپرده‌گذاران تا سقف ٥٠ میلیون تومان از ابتدای شهریور ماه حکایت دارد. البته دلیل این دیرکرد سه روزه نیز تاخیری که در دریافت اطلاعات سپرده‌گذاران از شرکت پشتیبان نرم افزاری طرف قرارداد تعاونی منحله میزان بوجود آمده اعلام شده است.

در صورت واگذاری سپرده‌های تا سقف ۵۰ میلیون تومان، تعداد سپرده‌هایی که تعیین تکلیف خواهد شد به بیش از ٨١٩ هزار و ٩١٤ سپرده می‌رسد که این رقم معادل ٩٩ درصد از تعداد کل سپرده‌ها و ٧٠ درصد مبلغ سپرده‌ها است.

 بر این اساس، سپرده‌گذاران تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌توانند با توجه به آخرین شماره کد ملی و با در دست داشتن اسناد و مدارکی که دلالت بر سپرده‌گذار بودن آنها در تعاونی منحله میزان داشته و مورد تأیید هیات تصفیه آن است و قبلا در بانک صادرات افتتاح حساب کرده‌اند، به شعب این بانک مراجعه و سپرده خود را دریافت کنند. در عین حال که می‌توانند وجوه خود را  به عنوان سپرده گذار در بانک صادرات نگه دارند.

 

جدول زمانبندی مراجعه سپرده‌گذاران به شعب

موسسه میزان