۰ نفر

سرپرست بانک توسعه تعاون خبر داد:

اختصاص خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی برای تعاونی ها

۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۴۵
کد خبر: 664123
اختصاص خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی برای تعاونی ها

بانک توسعه تعاون در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برای حمایت از بخش تعاون تاسیس شده است و ۷۰ درصد اعتبارات را باید به بخش تعاون اختصاص دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمد شیخ حسینی، سرپرست بانک توسعه تعاون در آستانه هفته تعاون (هفتم تا ۱۳ شهریورماه) در یک گفت و گوی مطبوعاتی در محل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته بر اساس تفاهم نامه ای که با معاونت امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی امضا شد خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی برای تعاونی ها تعریف شده که ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات خرد و مشاغل خانگی گفت: سال گذشته میزان تکلیف بانک توسعه تعاون یک هزار میلیارد تومان بود که به طور کامل پرداخت شده است .امسال نیز یک هزار میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی بر عهده بانک توسعه تعاون قرار داده شده است. تاکنون ۲۳ درصد از این تسهیلات را پرداخت کرده ایم.

سرپرست بانک توسعه تعاون اعلام کرد:تکلیف بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ۱۷ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۲۷ درصد به این تکلیف عمل شده است. امسال تکلیف این بانک در پرداخت تسهیلات ازدواج ۱۲ هزار میلیاردریال و فرزندآوری ۶۸۶۳ میلیارد ریال است.