۰ نفر

خدمات پرداخت یا راه حل جامع پرداختی

۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 662594
خدمات پرداخت یا راه حل جامع پرداختی

امروزه فضای بازارهای جهانی به‌سرعت در حال تبدیل شدن به یک میدان نبرد بزرگ است که تنها کسانی در آن پیروز می‌شوند که بتوانند مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند.

خدمات پرداخت الکترونیک یکی از ابزارهای پیروزی در این نبرد بزرگ است. در حال حاضر، میزان استفاده از این خدمات افزایش پیدا کرده و شرایط به‌کارگیری خدمات پرداخت الکترونیک به یکی از ترندهای اصلی موتورهای جستجو مانند گوگل تبدیل شده است. این موقعیت، فرصت بسیار خوبی برای کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌هاست که بتوانند با سرمایه‌ای اندک وارد میدان رقابت شوند. 

خدمات پرداخت الکترونیک چیست؟

به زبانی ساده، خدمات پرداخت یا راه‌حل جامع پرداختی عبارت است از مجموعه‌ای از خدمات یا ابزارهای مالی، که به شکل سنتی از طریق بانک‌ها به دست می‌آیند، و محصولات یا خدمات یک سازمان یا شرکت غیرمالی. 

در حال حاضر، راه‌حل جامع پرداختی، فرایندهای مالی را هم در بخش مشتری و هم در بخش کسب‌وکارها ساده‌تر کرده و موانع برای ارائه محصولات و خدمات مختلف را از سر راه برداشته است. پیش از این، مشتریان مجبور بودند که برای دریافت وام شخصا به بانک مراجعه کنند. صاحبان کسب‌وکار نیز باید ساعت‌ها و روزهای بسیاری را صرف انجام دادن کارهای اداری دست‌وپاگیر می‌کردند تا بتوانند به اعتبار تجاری ایده‌آلشان دست پیدا کنند، اما امروزه شرایط عوض شده است. در حال حاضر، این خدمات به‌راحتی در دسترس شما هستند. 

خدمات پرداخت یا راه حل جامع پرداختی

نمونه‌هایی از خدمات پرداخت الکترونیک

برای آنکه بهتر متوجه شوید که منظور از پرداخت الکترونیک چیست، به چند نمونه از این نوع خدمات اشاره می‌کنیم. 

۱. پرداختهای تعبیهشده (Embedded payments)

این نوع پرداخت‌ها با فعال کردن پرداخت‌های آنی و با لمس یک دکمه، زندگی را برای مشتریان و صاحبان کسب‌وکار بسیار ساده‌تر می‌کنند. نمونه بارز پرداخت‌های تعبیه‌شده مربوط به زمانی است که فناوری پرداخت در زیرساخت یک اپلیکیشن یا وب‌سایت تجاری یکپارچه شده و مشتریان مجبور نیستند که برای هر تراکنش، جزئیات کارت اعتباری خود را دوباره وارد کنند. برنامه‌هایی مانند Uber و مشابه داخلی آن، اسنپ، از پرداخت‌های تعبیه‌شده استفاده می‌کنند تا مشتریان نیازی به بیرون آوردن کارت اعتباری یا پول نقد نداشته باشند و پس از اتمام سفر، به‌طور خودکار از طریق برنامه هزینه سفرشان پرداخت می‌شود.

۲. ارائه وام و تسهیلات تعبیهشده (Embedded lending)

اینجاست که محصولات مالی یا اعتباری با خدمات غیرمالی شرکت‌ها ادغام می‌شوند و به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند که بدون مراجعه به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تسهیلات پرداخت دسترسی پیدا کنند. 

استفاده از این نوع تسهیلات کسب‌وکارها را از فرایندهای طولانی و دست‌وپاگیر نجات می‌دهد و در عین حال، می‌توانند همان اعتبار تجاری سنتی را این بار به شکلی دیجیتال به دست بیاورند. 

۳. بیمه تعبیهشده (Embedded insurance)

در گذشته، خریداری که به دنبال تضمین خریدهایش بود، برای یافتن بهترین خدمات بیمه‌ای باید فرایند پیچیده و دشواری را طی می‌کرد، اما امروزه شرایط عوض شده است. در دنیای مدرن امروزی، می‌توانید محصولات و خدمات بیمه‌ای را تنها با چند کلیک ساده پیدا کنید. امروزه دیگر مانند گذشته نیازی نیست که با کارگزار یا نماینده بیمه به‌طور مستقیم در ارتباط باشید. 

نمونه پرکاربرد بیمه تعبیه‌شده را می‌توانید هنگام سفر به شهرها و نقاط مختلف ببینید. معمولا در بلیط هواپیما یا قطاری که می‌خرید، یک بیمه مسافرتی نیز تعبیه شده است. 

چه کسانی متقاضی دریافت خدمات پرداخت الکترونیک هستند؟

خدمات پرداخت یا راه‌حل جامع پرداختی متقاضیان بسیاری دارد. تنها در اروپا، حدود ۵۶درصد از صاحبان کسب‌وکارهای الکترونیکی یا در حال برنامه‌ریزی برای گسترش خدمات پرداخت‌اند یا اینکه قصد دارند تا در سال‌های آتی این نوع خدمات را ارائه کنند، اما چرا باید یک کسب‌وکار کوچک بخواهد این خدمات را ارائه کند؟ 

نوآوری در ارائه خدمات به مشتریان، اصلی‌ترین موضوع برای گسترش امور مالی است. صاحبان کسب‌وکارهای سنتی، برندهای تجاری و شرکت‌های تجارت الکترونیک می‌دانند که مشتریان دوست دارند خریدی راحت و بی‌دردسر را تجربه کنند. ابزارهای قدیمی مانند انتقال به درگاه‌های پرداخت خارجی، مثل گذشته چندان کاربردی ندارند و مشتریان از خریدهای سریع و آنی لذت می‌برند. 

با وجودِ این، ارائه خدمات پرداخت ممکن است پرهزینه باشد. بیشتر کسب‌وکارهای کوچک توانایی پرداخت هزینه‌های آن را ندارند و به زمان و منابع مالی نیاز دارند تا بتوانند این مسیر را ادامه بدهند. از طرف دیگر، تحلیل‌های مالی کاربردی و انطباق قوانین نیز نیازمند صرف زمان و هزینه است. این مشکل با ارائه خدمات پرداخت حل شده است. امروزه برخی از شرکت‌ها مثل شرکت وندار مجموعه‌ای از خدمات مالی و بانکی را به‌طور یکپارچه ارائه می‌دهند و کسب‌وکارها مثل گذشته مجبور نیستند که برای دریافت خدمات از بانک‌ها مستقیما به آنها مراجعه کنند. به‌علاوه، تحلیل‌های مالی کاربردی که از طریق این شرکت‌ها انجام می‌شود، باعث رشد و توسعه کسب‌وکارها خواهد شد. 

خدمات پرداخت الکترونیک و افقهای روشن پیشِ رو

بدیهی است که خدمات پرداخت می‌تواند در خدمت هر شرکت یا صنعتی که در آن معاملات مختلف انجام می‌شود، کاربرد داشته باشد. این نوع خدمات به اندازه‌ای قابلیت دارند که بتوانند در آینده فرایندهای پرداخت را کاملا متحول کنند و افق‌های روشنی را پیش روی صنعت ارائه خدمات مالی بگذارند. امروزه حتی کسب‌وکارهایی که در حال حاضر از روش‌ها و ابزارهای سنتی استفاده می‌کنند نیز متوجه قابلیت‌های فراوان خدمات پرداخت الکترونیک شده‌اند و به این نوع خدمات روی آورده‌اند. 

برای کسب‌وکارهایی که از چنین فرصت‌هایی استفاده می‌کنند و به دنبال سرمایه‌گذاری آسان هستند، اولین گام ارزیابی فرایندها و ابزارهای موجود و انتخاب بهترین شرکت ارائه‌کننده خدمات پرداخت الکترونیکی است. بعد از آن می‌توانند همه چیز را به این شرکت بسپارند و شاهد رونق روزافزون کسب‌وکار خود باشند. 

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.