۰ نفر

تصویب صورت‌های مالی ۱۴۰۰ بیمه آسیا بدون بند حسابرسی

۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۸:۰۹
کد خبر: 653469
تصویب صورت‌های مالی ۱۴۰۰ بیمه آسیا بدون بند حسابرسی

مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه آسیا با حضور سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی، سازمان بورس و سازمان حسابرسی برگزار شد و صورت های مالی منتهی به سال ۱۴۰۰ این شرکت بدون بند مهم حسابرسی، به تصویب رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در آغاز مجمع عادی سالیانه بیمه آسیا، فضل اله معظمی رییس هیات مدیره شرکت به عنوان رییس مجمع، در اظهارتی از تلاش ها و عملکرد موفقیت آمیز بیمه آسیا و تلاش های ارزشمند کارکنان و شبکه فروش این شرکت قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه، مسعود بادین نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا نیز با استناد به گزارش ارائه شده از فعالیت های شرکت توسط هیأت مدیره به مجمع و سهامداران، تولید حق بیمه این شرکت در سال ۱۴۰۰ را بالغ بر ۱۲۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که با در نظر گرفتن الگوی اصلاح ساختار پرتفوی بیمه ای با ۵۳ درصد رشد همراه بوده است که نسبت به رشد ۴۱ درصدی صنعت بیمه در این سال، به میزان قابل توجهی بالاتر است.

نایب رییس هیأت مدیره بیمه آسیا نسبت خسارت این شرکت در سال ۱۴۰۰ را ۵۳ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: بیمه آسیا در سال گذشته، ۶۷  هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران و زیان دیدگان پرداخت کرد ولی توانست علاوه بر پرداخت دقیق و سریع خسارت ها، با اعمال ریسک سنجی مناسب و نظارت دقیق، نسبت خسارت را نسبت به سال های گذشته و همچنین در مقایسه با نسبت خسارت ۵۶.۴ درصدی کل صنعت بیمه در این سال، کاهش دهد.

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به سهم ۱۱.۱ درصدی بیمه آسیا از کل بازار بیمه و ۱۶ درصدی از بازار بیمه خصوصی کشور اظهار امیدواری کرد که با توجه به شرایط بازار بیمه کشور پس از  شیوع بیماری کرونا، روند رو به رشد سهم بیمه آسیا از صنعت بیمه کشور در سال ۱۴۰۱ تداوم داشته باشد.

در ادامه این جلسه، گزارش حسابرس و بازرس قانونی از عملکرد بیمه آسیا در سال ۱۴۰۰ ارائه شد و برای نخستین بار، بند حسابرسی مهمی در این گزارش مشاهده نشد. تنها بند مشروط اعلام شده در این گزارش، مربوط به موضوعی است که نشات گرفته از مغایرت استاندارد ۲۸ حسابداری با آیین نامه ۵۸ شورای عالی بیمه می باشد که در گزارش مالی کلیه شرکت های بیمه به صورت معمول، وجود دارد.

تصویب صورت های مالی سال ۱۴۰۰، تقسیم ۱۲۰ ریال سود بابت هر سهم بین سهامداران، تصویب بودجه به منظور ایفای مسئولیت اجتماعی، انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های بیمه آسیا، از مهم ترین تصمیمات این مجمع عمومی بود.