۰ نفر

بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی برای بیماری های خاص/ پوشش بیمه ای تامین اجتماعی برای بیماری های صعب العلاج چقدر است؟

۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۳۵
کد خبر: 648834
بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی برای بیماری های خاص/ پوشش بیمه ای تامین اجتماعی برای بیماری های صعب العلاج چقدر است؟

بنابر اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، طبق مصوبه شورای عالی بیمه، ۴۷ قلم داروی بیماران خاص، مزمن و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت و بیماران تحت پوشش سازمان تأمین ‌اجتماعی، از این پس امکان تهیه این داروها با حمایت بیمه‌ای را خواهند داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، از اختصاص بودجه‌ ۵هزار میلیارد تومانی برای حمایت مالی از هزینه‌های درمانی بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر خبر داد و گفت: بسته‌های خدمتی در این بخش تدوین شده و پس از تصویب طرح در دولت، ۲۹ بیماری در ۳ گروه بیماری تحت پوشش بیمه صد درصدی یا حداکثری قرار خواهند گرفت. برای مثال، EB جزو این گروه است که همه خدمات را در قالب این بسته‌های خدمتی پوشش می‌دهیم یا در مورد بیماری SMA بخش عمده‌ای از خدمات دارویی و توانبخشی در قالب این بسته‌های خدمتی پوشش داده خواهد شد.

پیش از این موضوع و در تاریخ ۳۱ خردادماه، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، از تدوین اساسنامه مربوط به بیماران صعب العلاج خبر داد و اظهار داشت: گروه‌های تحت پوشش در سه گروه با ۲۹ بیماری مشخص شده است؛ بسته خدمتی مربوطه نیز، آماده شده و دستور کار هیات وزیران قرار دارد.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام کرد که سازمان تأمین اجتماعی مطابق با ضوابط قانونی، تعهدات خود را در قبال بیمه‌شدگانی که از این خدمات استفاده می‌کنند، انجام می‌دهد. براساس مصوبه شورای عالی بیمه، ۴۷ قلم داروی بیماران خاص، مزمن و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت و بیماران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی، از این پس امکان تهیه این داروها با حمایت بیمه‌ای را خواهند داشت.

تاکنون فقط ۵ بیماری از جمله هموفیلی، ام اس، دیالیز و پیوند کلیه تحت پوشش این بیمه قرار داشت. اما در سال جاری علاوه بر بیماری‌های خاص، بیماری‌های سخت درمان و مزمن از جمله بیماران سرطانی، فلج مغزی، پارکینسون، آسیب‌های نخاعی، سی اف، بیماری‌های مزمن و پرهزینه حتی دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی، در گروه‌های مورد حمایت بیمه قرار می‌گیرند تا هزینه‌های درمانی بیماران کاهش یابد.

بیماری‌هایی مانند سرطان، سکته مغزی، انواع هپاتیت B-C-D، دیابت مقاوم، روماتیسم پیشرفته، نقص ایمنی، بیماری پروانه‌ای، انواع سندروم، آلزایمر، نارسایی قلبی، سی اف ریه و ایدز، از جمله بیماری‌هایی هستند که در گروه بیماری‌های صعب‌العلاج قرار می‌گیرند.