۰ نفر

همه چیز درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان در ۱۴۰۱

۶ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۰۵
کد خبر: 648520
همه چیز درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان در ۱۴۰۱

حق بیمه تکمیلی فرهنگیان امسال تقریبا دو برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، ثبت‌نام بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال ۱۴۰۱ از اول تیرماه امسال آغاز شده و تا روز چهارشنبه ۱۵ تیر ادامه دارد. فرهنگیان متقاضی درخواست بیمه باید اطلاعات خود و افراد تحت تکفل را در سامانه https://apps۱.dana-insurance.ir/ وارد کنند و افرادی که مایل به انصراف از قرارداد سال گذشته هستند، در صورت ثبت‌نام نکردن در سامانه بیمه دانا، حق بیمه از حقوق تیرماه آن‌ها کسر نمی‌شود و نیاز به مراجعه حضوری ندارند. طبق قرارداد منعقد شده بین وزارت آموزش و پروش و بیمه دانا حق بیمه تکمیلی فرهنگیان از ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان در سال ۱۴۰۰ به ۹۱ هزار و ۶۰۰ تومان یعنی تقریبا دو برابر افزایش پیدا کرده است. البته کل حق بیمه ماهانه فرهنگیان امسال ۲۷۵ هزار تومان است که از این رقم ۱۸۳ هزار و ۴۰۰ تومان سهم دستگاه تحت پوشش خواهد بود. کارکنان سازمان‌های وابسته به وزارت آموزش و پرورش نیز به‌شرط پرداخت کل حق بیمه می‌توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی فرهنگیان قرار بگیرند.

حق بیمه تکمیلی فرهنگیان امسال چقدر است؟

حق بیمه تکمیلی فرهنگیان به‌همراه افراد تحت تکفل آن‌ها در سال ۱۴۰۱ ماهانه ۲۷۵ هزار تومان است. از این مبلغ ۹۱ هزار و ۶۰۰ تومان سهم کارمند و ۱۸۳ هزار و ۴۰۰ تومان سهم دستگاه تحت پوشش خواهد بود. طبق اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش منظور از افراد تحت تکفل بیمه شده اصلی عبارت است از فرزندان، همسر یا همسران دائمی بیمه شده اصلی و والدین تمامی کارکنان و همسر و فرزندان کارکنان زن محسوب می‌شود. البته نکته مهم این است که حق بیمه ماهانه والدین و همسر کارکنان زن شامل سهم دستگاه نمی‌شود و حق بیمه ۲۷۵ هزار تومانی ماهانه آن‌ها به‌صورت کامل از حقوق بیمه شده کسر می‌شود. همچنین طبق قرارداد منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و بیمه دانا، کارکنان سازمان‌های وابسته به این وزارتخانه مثل دانشگاه شهید رجایی، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نهضت سوادآموزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، به شرط تامین و پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه، می‌توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی فرهنگیان قرار بگیرند. سال گذشته بیمه تکمیلی فرهنگیان به‌صورت صندوقی و حق بیمه ماهانه آن‌ها ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود. به‌این ترتیب حق بیمه ماهانه تکمیلی فرهنگیان امسال تقریبا دو برابر افزایش پیدا کرده است.

تعهدات بیمه دانا برای فرهنگیان

سقف تعهدات بیمه تکمیلی برای فرهنگیان در سال ۱۴۰۱ اعلام شده است. بر این اساس سقف تعهدات بیمه تکمیلی بابت جراحی عمومی و جراحی‌های تخصصی مثل عمل جراحی قلب و مغز نامحدود خواهد بود. همچنین سقف تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال ۱۴۰۱ بابت هزینه‌های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع سی‌تی اسکن، انواع آندوسکوپی، ام‌آر‌آی، سنجش تراکم استخوان، هزینه‌های تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی، نوار مغز، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، مانیتورینگ قلب و عمل‌های جراحی شکستگی، در رفتگی و گچ‌گیری نامحدود اعلام شده است. سقف تعهدات هزینه‌های زایمان چه به صورت طبیعی و چه به‌صورت سزارین ۱۶ میلیون تومان اعلام شده است. همچنین طبق قرارداد وزارت آموزش و پرورش با بیمه دانا سقف تعهدات بیمه دانا برای جبران هزینه خرید عینک طبی و لنز طبی که با توسط پزشک متخصص تجویز می‌شود، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود و این رقم برای هزینه‌های دندانپزشکی شامل کشیدن، ترمیم، جرم‌گیری سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.