۰ نفر

هشدار به کسانی که چند دفترچه بیمه دارند!

۳ تیر ۱۴۰۱، ۹:۵۹
کد خبر: 647322
هشدار به کسانی که چند دفترچه بیمه دارند!

مدیرکل نام نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی از رفع سه میلیون همپوشانی بیمه‌ای در دو سال گذشته خبر داد و گفت: از زمان اجرای این قانون، اگر فردی چند دفترچه بیمه داشته باشد به هر مرکزی که برای درمان مراجعه کند، سیستم این هشدار را می‌دهد که او باید از یک حمایت درمانی برخوردار باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد محمدی در این باره اظهار کرد: به استناد ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مکلف به رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای بودیم. اتفاقا اولین گام‌ها را سازمان تامین اجتماعی برداشت و اقداماتی را به این منظور در دستورکار قرار داد.

وی افزود: با اجرای طرح نسخه الکترونیک و عدم تمدید فیزیکی دفترچه‌های بیمه درمان از اسفند ۱۳۹۹ پیگیری این امر قوت گرفت.

مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای را انجام داده‌ایم اظهار کرد: طی دو سال گذشته ( در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ )  بیش از سه میلیون همپوشانی میان صندوق‌های بازنشستگیِ تامین اجتماعی، تامین اجتماعی نیروهای مسلح و یا بیمه سلامت برطرف شده است. به عبارتی سه میلیون نفر که دو دفترچه بیمه‌ای بودند با اعمال این قانون، فقط از یک دفترچه درمانی و به عبارت دیگر از یک استحقاق درمان استفاده می‌کنند.

محمدی افزود: ساماندهی چند دفترچه بیمه‌ای‌ها به نفع همه صندوق‌های بیمه‌گر بود. به عنوان مثال موارد بسیاری داشتیم که زن و شوهر هر دو حقوق بگیر یا بازنشسته و هرکدام تحت پوشش یک صندوق بودند و زن علاوه بر دفترچه بیمه خودش از محل تبعه همسرش نیز دفترچه گرفته بود. زمینه‌ای فراهم شد تا فرد خودش به ما اعلام کند که مایل است از کدام دفترچه بیمه استفاده و دیگری را حذف کند.

وی با بیان اینکه از زمان اجرای این قانون، اگر فردی چنددفترچه بیمه داشته باشد به هر مرکزی که برای درمان مراجعه کند، سیستم این هشدار را می‌دهد که او باید از یک حمایت درمانی برخوردار باشد؛ در این صورت یا تحت پوشش تامین اجتماعی و یا تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرد.

مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در خاتمه اضافه کرد: کل همپوشانی‌ها را برطرف کرده‌ایم، اما این روند ادامه‌دار است و مرتب رصد می‌شود.