۰ نفر

با انتشار اطلاعیه‌ای؛

تکلیف نمایشگاه «بورس، بانک و بیمه» روشن شد

۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 639252
تکلیف نمایشگاه «بورس، بانک و بیمه» روشن شد

هفته گذشته، سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار اطلاعیه‌ای، انصراف خود را از برگزاری و حضور در نمایشگاه سالانه «بورس، بانک و بیمه» اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ ۴ خردادماه، سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که امتیاز برگزاری نمایشگاه «بورس، بانک و بیمه» از سال گذشته به طور کامل در اختیار شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی قرار گرفته است و این سازمان، هیچ نقش و مسئولیتی در روند برگزاری این نمایشگاه ندارد و و تمامی فعالیت‌ها ذیل عنوان «چهاردهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه» توسط بخش خصوصی انجام می‌پذیرد.

در این اطلاعیه آمده است: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه ضمن تاکید بر عدم حضور در این دوره از نمایشگاه، اعلام می‌دارد «این سازمان هیچ مسئولیت و نقشی در قبال نحوه برگزاری این رویداد ندارد».

نمایشگاه «بورس، بانک و بیمه»، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد مالی در کشور، سالانه و با حضور جمع زیادی از شرکت‌های داخلی و خارجی و مشارکت گسترده فعالان، کارشناسان و متخصصان بازار مالی، بازار پول و سرمایه کشور برگزار می‌شود. این نمایشگاه، فرصتی برای ارائه دستاوردها و خدمات شرکت‌های بزرگ در این سه حوزه است. 

این نمایشگاه، در جهت افزایش ارتباط و آگاهی مردم از بازار مالی و خدمات آن، بالا بردن سواد مالی، ارائه توانمندی‌های داخلی در هر سه حوزه طریق آموزش و فرهن‌گسازی، برگزار می‌شود.

سیزدهمین دوره این نمایشگاه، ۱۸ تا ۲۱ خردادماه سال گذشته برگزار و با انتقاد بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه درباره نحوه برگزاری و عدم حضور شرکت‌های بورسی و سازمان بورس و اوراق بهادار مواجه شد. لازم به ذکر است که سازمان بورس و اوراق بهادار، سال گذشته نیز در برگ‌ترین رویداد سالیانه بازار سرمایه حضور نداشت و سال جاری نیز، نقش و مسئولیتی در روند برگزاری این نمایشگاه ندارد.