۰ نفر

در پی تحقق وعده‌ های وزیر بهداشت؛

پرونده بیمه درمانی مادران باردار به کجا رسید؟

۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبر: 638089
پرونده بیمه درمانی مادران باردار به کجا رسید؟

پوشش بیمه‌ای مادران از جمله خدماتی است که بانوان بیمه شده با ارائه گواهی تولد و شناسنامه نوزاد و مادر می‌توانند در صورت عدم اشتغال به کار حسب ضوابط قانونی از غرامت دستمزد ایام بارداری و مرخصی زایمان و خدمات درمانی بهره مند شوند. در همین راستا مدیر کل بیمه سلامت استان لرستان پیرو سخنان مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای مادران باردار فاقد بیمه درمانی خبر داد.

اقتصاد آنلاین - پانیذ رحیمی؛ در ۷ اسفندماه سال گذشته بود که وزیر بهداشت در حاشیه اولین جلسه جوانی جمعیت که با حضور جمعی از فعالان این حوزه در وزارت بهداشت برگزار شد، مسئله جوانی جمعیت را از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت در راستای اطلاعت از فرمان امام خمینی برشمرد و تحقق این امر را مایه ایجاد قدرت و جمعیت و نیروی انسانی پرشور و جوان دانست.  

وی همچنین ضمن اشاره به تبعات رشد منفی فرزندآوری طی چند سال اخیر، از نیاز کشور به جمعیت جوان سخن گفت و همچنین از تشکیل کمیته‌های مختلف در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: کمیته بیمه مسئولیت بیمه سلامت را به عهده می‌گیرد و کلیه هزینه‌های دوران بارداری و زایمان را متقبل می‌شوند. 

او همچنین عنوان کرده بود: در بحث درمانی نیز کسانی که مشکلات ناباروری دارند تا ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری پرداخت می‌شود و در صدد هستیم تسهیلات بهتر و مراکز بیشتری ایجاد کنیم تا این درمان‌ها صورت بگیرد؛ و ادامه داد: برای شبکه‌های بهداشت نیز آموزش مورد توجه قرار خواهد گرفت، به بهورز‌ها و کل سیستم آموزش داده می‌شود.

پیرو سخنان وزیر، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت دو روز گذشته عنوان کرد: : بیمه مادران باردار و فرزندان آنان تا سن ۵ سال مصوبه مجلس از سال قبل است که اجرایی کردیم و امسال‌ هم ادامه دارد. با پیش‌بینی قانون همه مادران باردار فاقد بیمه درمانی و همچنین فرزندان آنان را تا ۵ سالگی بدون آزمون ارزیابی وسع تحت پوشش بیمه قرار می‌دهیم. البته بعد از اتمام بارداری مادر و ۵ سالگی کودک آزمون ارزیابی وسع انجام می‌شود.  

در نهایت صبح امروز دکتر شاهدخت فتحی بیرانوند، مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان در جمعی از خبرنگاران در رابطه با پوشش بیمه‌ای مادران فاقد پوشش بیمه‌ درمانی و حمایت‌های مالی اعلام کرد: براساس مصوبات شورای عالی بیمه، کلیه مادرانی که تاکنون بیمه درمانی نداشته اند از زمان شروع بارداری تا پایان دوران شیردهی به مدت ۲ سال و فرزندان آنها نیز تا پایان ۵ سالگی به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار خواهند گرفت.  

وی در ادامه افزود: کلیه زوجین نابارور تا پایان سن ۴۹ سالگی از دریافت خدمات درمان ناباروری در همه بخش‌ها اعم از ویزیت، دارو ،تجهیزات، آزمایشها، تصویربرداری و خدمات تخصصی تا ۳ دوره با پوشش ۹۰ درصدی سازمان بیمه سلامت برخوردار خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست‌های جمعیتی و حمایت از خانواده‌هایی که مشتاق فرزند آوری هستند این سیاست‌ها اتخاذ شده که مورد حمایت سازمان بیمه سلامت قرار می گیرند.

فتحی بیرانوند تاکید کرد: بیمه شدگان روستایی و صندوق همگانی که به صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند نیازی نیست از طریق نظام ارجاع برای استفاده از خدمات ناباروری مراجعه کنند.