۰ نفر

مدیرکل بیمه سلامت لرستان توضیح داد؛

شرایط بیمه مادران باردار فاقد بیمه + جزییات

۳ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۲
کد خبر: 638001
شرایط بیمه مادران باردار فاقد بیمه + جزییات

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان از پوشش بیمه ای مادران باردار فاقد بیمه درمانی و حمایت های مالی از هزینه های درمان ناباروری خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، شاهدخت فتحی بیرانوند در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: براساس مصوبات شورای عالی بیمه، کلیه مادرانی که تاکنون بیمه درمانی نداشته اند از زمان شروع بارداری تا پایان دوران شیردهی به مدت ۲ سال و فرزندان آنها نیز تا پایان ۵ سالگی بصورت رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: کلیه زوجین نابارور تا پایان سن ۴۹ سالگی از دریافت خدمات درمان ناباروری در همه بخش‌ها اعم از ویزیت، دارو ،تجهیزات، آزمایشها، تصویربرداری و خدمات تخصصی تا ۳ دوره با پوشش ۹۰ درصدی سازمان بیمه سلامت برخوردار خواهند شد.

وی یادآور شد: بر اساس سیاست‌های جمعیتی و حمایت از خانواده‌هایی که مشتاق فرزند آوری هستند این سیاست‌ها اتخاذ شده که مورد حمایت سازمان بیمه سلامت قرار می گیرند.

فتحی بیرانوند تاکید کرد: بیمه شدگان روستایی و صندوق همگانی که به صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند نیازی نیست از طریق نظام ارجاع برای استفاده از خدمات ناباروری مراجعه کنند.