۰ نفر

بررسی معضلات هنرمندان در دوره پاندمی؛

تکلیف حل مشکل بیمه هنرمندان چیست؟ / کرونا بازار صنایع دستی را از رونق انداخت

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱
کد خبر: 637184
تکلیف حل مشکل بیمه هنرمندان چیست؟ / کرونا بازار صنایع دستی را از رونق انداخت

بیمه هنرمندان بیمه تامین اجتماعی، در راستای حمایت از هنرمندان و حل مشکلات مالی و معیشتی شاغلان این حرفه است که علاوه بر حقوق بازنشستگی، شامل دفترچه بیمه درمان نیز می‌شود. علاوه بر این مسئولان این حوزه وظیفه دارند تا به معضلات این قشر رسیدگی کرده و باتوجه به مشکلات هنرمندان در دوره شیوع بیماری کرونا، براساس گفته‌های معاون بازاریابی و تجاری سازی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور بنا شده تا به مشکلات اعضای صنایع دستی رسیدگی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ هنرمندان که عموما افرادی هستند که از امنیت شغلی برخوردار نبوده و منبع درآمدی مشخصی ندارند در دوره شیوع پاندمی کرونا در طی چند سال اخیر با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند که سبب بیکاری، لغو رویدادها، نمایشگاه‌ها و اجراها و مواردی از این دست برایشان شد. در همین جهت بنا به وعده علوی، بنا شد تا برای حل معضلات تجاری سازی و بازاریابی حوزه صنایع دستی مجوز صادر شود. 

وی در طی گفتگویی عنوان کرد: در موضوع بازاریابی و تجاری سازی این حوزه اقدامات اساسی انجام شده و آئین نامه‌هایی برای اخذ زودتر مجوز‌ها صادر می‌شود. مشکلات بیمه هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری رفع می‌شود. بخش‌های مغفولی در حوزه گردشگری و صنایع دستی داشته ایم که مورد توجه قرار نگرفته است و در این دوره با نظارت بر خانه‌های صنایع دستی و بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها اقدام اساسی انجام می‌شود.

معاون بازاریابی و تجاری سازی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: قرار است بنای کار ما حمایت از فروشگاه‌های مجازی و بازاریابی‌های نوین و دانش بنیان باشد تا تحولی در فروش صنایع دستی و رونق آن انجام شود. تحول در نمایشگاه‌ها نیز با حمایت کامل دولت انجام می‌شود. دغدغه بیمه حوزه صنایع دستی و گردشگری در اولویت وزارت است و به زودی برای رسیدگی به آن اقدام می‌شود.

رنجبر، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بافق نیز در این رابطه بیان کرد: شهر بافق جزء ۶۵ شهری است که به عنوان شهر ملی حصیر بافی به ثبت رسیده است. بیش از ۲ هزار هنرمند صنایع دستی در بافق به این کار پرداخته اند. دست بافته‌های هنری هنرمندان حصیر بافق بیش از ۶۰ نوع کار را ساخته اند و به نمایش گذاشته اند.

رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی بافق افزود: بعد از ضربه سهمگین کرونا به گردشگری و صنایع دستی برگزاری این نمایشگاه و حمایت از هنرمندان و فعالان این بخش زمینه رشدو پویایی این صنعت درآمدزا را به ارمغان می‌آورد.

سیزدهمین دوره از نمایشگاه‌های سراسری صنایع دستی، سومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و دست بافته‌های سنتی و همچنین نخستین جشنواره پخت نان سنتی، روز دوشنبه با حضور استاندار و جمعی مسئولان مربوطه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی یزد افتتاح شد.