۰ نفر

سخنگوی آموزش و پرورش؛

جزییات بیمه طلایی فرهنگیان به زودی اعلام می ‌شود

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبر: 637060
جزییات بیمه طلایی فرهنگیان به زودی اعلام می ‌شود

بنابر اعلام سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه برای بیمه، سفر و مسکن فرهنگیان، برنامه‌ها و سناریو‌هایی را در حال طراحی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ ۱۱ اردیبهشت ماه و در حاشیه روز معلم بود که یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، از پیگیری برای اجرای بیمه طلایی و احیای برخی طرح‌های رفاهی برای معلمان خبر داد. اما جزئیات بیشتری در مورد این موضوع منتشر نشد. حال، صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، درباره  بیمه طلایی فرهنگیان که در آستانه هفته معلم اطلاع‌رسانی شد، اما خبری از جزئیات آن نشد، گفت: مسئولان این وزارتخانه برای بیمه، سفر و مسکن فرهنگیان، برنامه‌ها و سناریو‌هایی را در حال طراحی دارند و به‌زودی جزئیات آن‌ها اعلام می‌شود.

به گفته وی، بررسی‌ها در این زمینه در حال انجام بوده و قرار بر این است که پس از نهایی شدن، اعلام شود. بسته بیمه‌ای شامل موارد مختلف است و فرهنگیان شاهد اتفاقات خوبی خواهند بود.

بیمه طلایی فرهنگیان چیست؟

بر اساس آخرین قوانین بیمه طلایی فرهنگیان سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱، کل هزینه های بیمارستانی؛ اعمال جراحی‌های تخصصی، درمان هزینه‌های کلینیکی، پاراکلینیکی به انضمام کلیه هزینه ویزیت پزشکان، هزینه نازایی و ناباروری برای زوجین فرهنگی فاقد فرزند، هزینه تهیه اعضای پیوندی و... بدون سقف برای کلیه فرهنگیان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قابل پرداخت بوده و کلیه اعمال جراحی چشم پزشکی، بدون سقف در حال اجرا است. سونوگرافی نیز جزء خدمات پاراکلینیکی بوده و بدون سقف ارائه می‌شود.

هم اکنون تعداد ۵۵۰۰  مرکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد در بیمه فرهنگیان شاغل در سراسر کشور در حال ارائه خدمات درمانی به فرهنگیان هستند.

اشخاص دارنده بیمه‌ای غیر از طرف قرارداد فرهنگیان ، برابر مصوبات هر چقدر که پرداخت نمایند در صورت ارائه اسناد پرداخت‌‌شده به شعب نمایندگی بیمه فرهنگیان در سراسر کشور، هزینه آن را دریافت می‌کنند.

قرارداد فعلی بیمه تکمیلی فرهنگیان، از ابتدای اسفندماه سال ۱۳۹۹ با شرکت آتیه‌سازان حافظ منعقد شده بود و تا اسفند ۱۴۰۰ ادامه داشت. حق بیمه تکمیلی این قرارداد به ازای هر نفر، ۴۹هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود.

۱۳ دی ماه سال ۱۴۰۰ بود که وزیر آموزش و پرورش، از مذاکرات برای عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای برای بیمه تکمیلی فرهنگیان خبر داد و اظهار داشت: بهترین بیمه را انتخاب می‌کنیم یا بیمه قبلی را تداوم می‌دهیم که همکاران ما رضایت بیشتری از وضعیت فعلی داشته باشند. به گفته نوری، به نظر می‌رسد ظرفیت برای بازگشت به بیمه طلایی و در زمانی که بنده خودم مدیر بودجه بودم، وجود داشته باشد. امید است بحث بیمه را بتوانیم تا آخر ماه به نتیجه برسانیم.