۰ نفر

به مناسبت هفته جمعیت؛

همه چیز درباره بیمه ناباروری / مادران باردار تسهیلات دریافت می کنند

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰
کد خبر: 636305
همه چیز درباره بیمه ناباروری / مادران باردار تسهیلات دریافت می کنند

در حالی‌که اخبار حاکی از سالمندی جمعیت ایران تا ۳۰ سال آینده هستند و این اتفاق آژیر خطر بحران پیری جمعیت را به صدا درخواهد آورد، به مناسبت هفته جمعیت، مسئول رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت در راستای تشویق مردم به فرزندآوری در جهت افزایش جمعیت، امروز از اضافه شدن پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری خبر داد. از سوی دیگر نیز تسهیلاتی برای مادران باردار و شیرده نیز بر مبنای آزمون وسع در نظر گرفته شده است.

اقتصاد آنلاین - پانیذ رحیمی؛ بر طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در راستای حمایت‌ از مادران در دوران بارداری و شیردهی به تصویب رسیده است که پوشش بیمه‌ای آزمایش‌های مادر و جنین، ارتقای مهارت‌های مامایی کشور و افزایش تعداد ماما‌ها را نیز شامل می‌شود. به‌گونه‌ای که  به ازای هر دو مادر در حال زایمان یک ماما داشته باشیم. 

همچنین بر طبق قانون مذکور، بنابراین است تا طی همکاری مشترک وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و براساس آزمون وسع، تمامی مادرانی که در دوران بارداری و شیردهی قرار دارند، تا سن ۵ سالگی کودکشان تحت پوشش خدمات درمان پایه قرار بگیرند. علاوه بر این نیز سبد تغذیه و بسته بهداشتی نیز به این افراد تعلق خواهد گرفت. 

اصلاح روش‌های غربالگری، استانداردسازی مقادیر مثبت و منفی کاذب نتایج آزمایش‌ها، ارائه قانون راهنمای حفظ و مراقبت از جنین به تمامی مراکز تحت پوشش وزارت بهداشت و راه اندازی پرونده الکترنیک در راستای بهبود کیفیت مراقبت‌های بارداری و زایمان طبیعی نیز از دیگر مواردی هستند که بنا است تا در راستای بهبود کیفیت خدمات بیمه‌ای برطبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام شود.  

صابر جباری، رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت، امروز ضمن اشاره به اضافه شدن پوش بیمه‌ای درمان ناباروری گفت: در حال حاضر هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و بیمه سلامت به طور کامل این پوشش را ایجاد می‌کند. تسهیل خدمات زایمان از مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.