۰ نفر

خاندوزی توضیح داد؛

اسامی بقیه بدهکاران بانکی چه زمانی اعلام می شود؟

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۳۶
کد خبر: 632298
اسامی بقیه بدهکاران بانکی چه زمانی اعلام می شود؟

وزیر اقتصاد گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد ابربدهکاران بانکی معرفی شده‌اند و اسامی مابقی بدهکاران هم اعلام خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید احسان خاندوزی گفت: در اجرای عدالت هیچ خط قرمزی وجود ندارد و بیش از ۹۰درصد از ابربدهکاران بانک‌ها معرفی شده اند و  قول می‌دهیم اسامی تمامی آن‌ها را اعلام کنیم.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص شفاف سازی شرکت‌ها با توجه به آنکه بسیاری از مردم در این شرکت‌ها سرمایه خود را قرار داده بودند باید شفافیت اموال عمومی را اعلام کنیم و مدیرانی که در این شرکت‌ها به صورت سفارشی منصوب شده بودند و با استفاده از بیت المال این شرکت‌ها زیان ده شده بودند صورت‌های مالی را اعلام می‌کنیم تا اعتماد مردم را کسب کنیم.

تیر ۱۴۰۰ بود که آقای خاندوزی، طی نامه‌ای از بانک مرکزی درخواست کرد که بانک‌ها و موسسات اعتباری هر سه ماه یکبار اسامی ابربدهکاران خود را منتشر کنند.  

 ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، بانک مرکزی برای نخستین بار لیست اسامی ۱۴ بانک دولتی و خصوصی از مجموع ۲۴ بانک را منتشر کرد که گفته شد لیست اسامی ابربدهکاران مابقی بانک‌ها تا نیمه اردیبهشت منتشر خواهد شد.

گرانی که ایجاد شده غیر قابل پیش بینی بود اما کنترل می شود

او می‌گوید: مسائل اقتصادی و گرانی که در فصل بهار ایجاد شده غیر قابل پیش بینی بوده و امیدوار هستیم تا پایان بهار کنترل شود ما منتظر عامل‌های خارجی نمی‌مانیم، اما عوامل خارجی که اخیرا در این حوزه ایجاد شده را نباید به ویژه در قاچاق آرد دست کم بگیریم.

خاندوزی گفت: از هفته گذشته استفاده صنعتی آرد افزایش یافته و قیمت‌های جدیدی اعمال شده که در این زمینه برای جبران این کالا بسته‌های را در جلسات مختلف تدوین کرده ایم که به زودی اعلام می‌کنیم که زمینه ساز کنترل قیمت‌ها در این بخش شود.