۰ نفر

معاون درمان وزارت بهداشت؛

بیماران خاص تحت پوشش کامل بیمه قرار می گیرند

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۹
کد خبر: 629066
بیماران خاص تحت پوشش کامل بیمه قرار می گیرند

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و با همکاری سازمان بیمه سلامت در تلاشیم پوشش کامل بیمه ای برای بیماران خاص و صعب العلاج ایجاد کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، سعید کریمی، به مناسبت فرارسیدن روز جهانی هموفیلی، افزود: تعداد بیماران هموفیلی ثبت شده در سامانه این معاونت، حدود ۱۳ هزار بیمار شامل کلیه اختلالات خونریزی دهنده که بیشترین آن شامل هموفیلیA و B( کمبود فاکتور۸ و ۹) و فون ویلبراند است.

وی با اشاره به شعار امسال فدراسیون جهانی هموفیلی، گفت: شعار امسال Access for All (دسترسی برای همه) است که بر اساس سه محور همکاری نهادهای مرتبط و ارکان جامعه، سیاستگذاری دولت‌ها برای مدیریت بهتر درمان بیماران هموفیلی و توسعه و پیشرفت، بنا شده است.

کریمی افزود: با توجه به شعار روز جهانی هموفیلی و هدف وزارت بهداشت مبنی بر ارتقا و تعالی نظام سلامت، برنامه‌های کلی معاونت درمان با هدف ارتقای کیفیت زندگی بیماران، حول سه محور اساسی ارتقای خدمات درمانی، دسترسی عادلانه بیماران به خدمات درمانی و حفاظت مالی استوار است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تشکیل کمیته‌های علمی به منظور به روز رسانی برنامه‌های درمان و تدوین و ابلاغ بسته‌های جامع درمان برای کلیه گروه‌ها شامل خدمات درمانی، پیشگیری از عوارض بیماری و ارزیابی‌های دوره‌ای از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه خدمات درمانی است.

کریمی افزود: در زمینه دسترسی عادلانه بیماران به خدمات درمانی، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارائه خدمت از طریق تکمیل و تجهیز مراکز مراقبت جامع هموفیلی شامل ویزیت پزشک، تزریق فرآورده‌های خونی و انعقادی، عرضه داروهای تخصصی، دندانپزشکی، توانبخشی و توسعه برنامه پروفیلاکسی در ۲۰ مرکز انجام شده است.

وی ادامه داد: تدوین و ابلاغ دستورالعمل حمایتی کمک به بیماران و تقبل هزینه‌های بستری مرتبط با بیماری در بخش‌های دولتی شامل کلیه خدمات ذکر شده در بسته حمایتی، حمایت از بیماران در خصوص تأمین پکیج ملزومات مصرفی تزریق فاکتور در منزل به ویژه برای پروفیلاکسی و ITI (درمان مهارکننده)، کمک به هزینه خدمات دندانپزشکی تخصصی و گاهاً تحت بیهوشی در مراکز درمانی و دانشکده‌های دندانپزشکی برای بیماران هموفیلی و کمک به هزینه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی در بیماران هموفیلی با مشکلات مفصلی در راستای حفاظت مالی از بیماران صورت می‌گیرد.

کریمی درباره وضعیت مراکز جامع هموفیلی نیز گفت: مراکز جامع، در واقع شبکه مراکز درمانی بیماران هموفیلی است. این شبکه شامل چند مرکز قطب (ریفرال) و مراکز اقماری وابسته است. در حال حاضر ۲۰ مرکز درمانی هموفیلی داریم که خدمات مورد اشاره را به صورت کامل ارائه می‌کنند.