۰ نفر

کسب ۳۳ هزار میلیارد ریال سود در عملیات واسطه گری پولی توسط بانک اقتصادنوین

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۴
کد خبر: 624333
کسب ۳۳ هزار میلیارد ریال سود در عملیات واسطه گری پولی توسط بانک اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین در سال ۱۴۰۰ توانست نزدیک به ۳۳ هزار میلیارد ریال سود در عملیات واسطه‌گری پولی کسب کند که نزدیک به دو برابر سود کسب شده در سال ۱۳۹۹ است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بر اساس اطلاعات منتشرشده در سامانه کدال، بانک اقتصادنوین، در سال گذشته، حدود ۲۱۳ هزار میلیارد ریال از محل واسطه‌گری پولی درآمد کسب کرده و در مقابل نزدیک به ۱۸۰ هزار میلیارد ریال سود علی‌الحساب به منابع تأمین‌شده پرداخت کرده است. مقایسه این دو رقم نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰، از این محل قریب به ۳۳ هزار میلیارد ریال سود، نصیب این بانک شده که بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال از سود کسب شده در سال ۱۳۹۹ بیشتر است. 

واکاوی آمار منتشر شده در کدال همچنین نشان می دهد یکی از رکوردهای کم نظیر این بانک در اسفند ماه ۱۴۰۰ رقم خورده است. در این ماه بیش از شش هزار میلیارد ریال سود در عملیات واسطه گری پولی به نام بانک اقتصادنوین ثبت شد که این رقم در چند سال گذشته کم سابقه بوده است. 

همچنین این بانک در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۶هزار  میلیارد ریال درآمد کارمزدی شناسایی کرده که نسبت به سال پیش از آن حدود ۷۰ درصد رشد را تجربه کرده است. 

با تحولات چشمگیر این بانک در سال‌های اخیر، کسب این میزان سود در سال ۱۴۰۰ قابل پیش بینی بود و به نظر می رسد این روند در سال ۱۴۰۱ نیز تداوم خواهد داشت و کام همه ذینفعان از جمله سپرده گذاران و سهامداران را شیرین‌تر خواهد کرد.