۰ نفر

مدیرکل دفتر مرکزی حراست بیمه مرکزی؛

ادبیات پدافند غیرعامل در صنعت بیمه ساری و جاری است

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۳
کد خبر: 618187
ادبیات پدافند غیرعامل در صنعت بیمه ساری و جاری است

نهاد ناظر صنعت بیمه برای مقابله با تهدیدات احتمالی از آمادگی صددرصدی برخوردار است و برای توانمندسازی ارکان دیگر صنعت بیمه در حوزه پدافند غیرعامل نیز برنامه های ویژه ای را در دست اجرا دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ علی اکبر ترکاشوند در حاشیه مانور ارزیابی پایداری شبکه برق با اعلام این مطلب افزود: مانور امسال نتایج درخشان تری را نسبت به سال گذشته نشان می دهد که از عزم جدی همکاران ما برای تقویت زیرساخت ها و آمادگی فنی لازم حکایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت های گسترده ارتباطی به ویژه در بخش های فاوا، تقویت مولفه های پدافند غیرعامل در صنعت بیمه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که خوشبختانه این امر با جدیت هر چه تمام تر پیگیری می شود.

ترکاشوند با اشاره به ابراز رضایت مدیرکل اقتصاد و رفاه سازمان پدافند غیرعامل از مجموعه بیمه مرکزی برای ارتقای سطح امنیت و پایداری،اظهار داشت: برقراری امنیت کامل در گام نخست از حریم کارکنان محافظت می کند و در گام های دیگر بیمه گذاران و آحاد دیگر جامعه را از گزندهای احتمالی مصون نگاه می دارد.

وی برآورد میزان دارایی ها و توانمندی ها را برای هر سازمانی ضروری دانست و افزود: با توجه به دارایی ها و میزان آسیب پذیری های احتمالی می توان جایگاه خود را در سطوح مختلف مرتبط با پدافند غیرعامل مشخص کرد و برنامه ریزی های لازم را انجام داد که در این خصوص سند راهبردی بیمه مرکزی در حوزه پدافند غیرعامل نوشته شد.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل در پایان از برپایی جلسات توجیهی و نشست های آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل با شرکت های بیمه خبر داد و گفت: خوشبختانه چهار شرکت بزرگ بیمه در این حوزه از شرایط قابل قبولی برخوردارند و ان شاء الله شرکت های دیگر نیز با تقویت کمیته پدافندی، رفع موانع و سیاستگذاری صحیح در این مسیر حرکت خواهند کرد.

وی تغییر اولویت های بیمه ای در شرایط بحران نظیر وقوع سیل، زلزله و غیره را ضروری دانست و گفت: همراهی و هم افزایی شرکت های بیمه فاقد تعهد با شرکت های متعهد بیمه ای، تعدیل و حتی تعطیلی برخی از فعالیت های بیمه گری در هنگام وقوع بحران های خاص به نوعی از استراتژی های پدافندی غیرعامل به شمار می آید.

مدیرکل حراست بیمه مرکزی در پایان با تاکید دوباره بر آمادگی کامل نهاد ناظر صنعت بیمه در برابر رویارویی با تهدیدات سایبری و نظایر آن، افزود: همراهی صمیمانه تمامی اعضای کمیته به خصوص اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، مدیریت فاوا و توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی در بخش های آموزشی و رسانه ای و همچنین موفقیت مانور ارزیابی پایداری شبکه برق قابل تقدیر است.