۰ نفر

صنعت بیمه در فضای آرامی فعالیت می کند

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۰۲
کد خبر: 618181
صنعت بیمه در فضای آرامی فعالیت می کند

صنعت بیمه در سال های اخیر از رشد قابل قبولی برخوردار بوده و نمایه ها و شاخص های اقتصادی این ادعا را تایید می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ رییس کل پیشین بیمه مرکزی ضمن ابراز خرسندی از انتصاب  مجید بهزادپور به عنوان رییس کل، با اعلام این مطلب افزود: پرهیز از سیاسی کاری و تکیه بر دانش روز و کار دقیق کارشناسی از عوامل موفقیت صنعت بیمه به شمار می روند.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به ضرورت تقویت خودباوری در صنعت بیمه، تصریح کرد: ضریب نفوذ بیمه کشور ما در سطح منطقه بسیار درخشان است و پس از تحریم ها قطعا بهتر از این خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که وظیفه دولت، تصدی گری در بخش اتکایی نیست، خاطرنشان کرد: با اعطای مجوز و تقویت شرکت های بیمه اتکایی خصوصی می توان از سنگینی بار مسئولیت دولت کاست و سرمایه های انسانی را برای توسعه بخش های نظارتی به کار گرفت.

سلیمانی از توسعه بیمه های زندگی به عنوان یک دستاورد بزرگ تاریخی نام برد و گفت: بیمه های زندگی باید در قامت بیمه مکمل بازنشستگی ظاهر شوند و امیدوارم با نگاه مثبت وزارت اقتصاد و درایت رییس کل جدید بیمه مرکزی این امر با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هوشمندسازی در صنعت بیمه و تحقق رویای دیجیتال سازی را به رغم برخی مقاومت ها و مخالفت ها حتمی دانست و اظهار داشت: صنعت بیمه برای رسیدن به شرایط آرمانی باید مجهز به آخرین تکنولوژی های روز و ابزار بیمه ای مورد نیاز شود.