۰ نفر

حمایت صندوق توسعه از سرمایه گذاران در مگاپروژه ها

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۲۳
کد خبر: 615934
حمایت صندوق توسعه از سرمایه گذاران در مگاپروژه ها

رییس کل صندوق توسعه ملی گفت: صندوق از سرمایه‌گذارانی که در مگاپروژه‌ها مشارکت کنند و نیاز به ضمانت‌نامه برای سرمایه داشته باشند، حمایت می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «مهدی غضنفری» در آیین امضای تفاهم نامه صندوق توسعه ملی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره اهمیت صنعت گردشگری گفت: هم اکنون همه نگاه‌ها به دست وزیر اقتصاد است در حالیکه باید به سمت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باشد.

این مقام مسوول تصریح کرد: اقتصاد باید از وابستگی به نفت جدا شود و بهترین راه رونق گردشگری است که ثروت بزرگی نصیب مردم می‌شود.

وی افزود: صنعت گردشگری مزیت بازدهی بالایی دارد و به این ترتیب صندوق تصمیم گرفت سال آینده بیش از چهار برابر امسال تسهیلات به فعالان این بخش پرداخت کند.

رییس کل صندوق توسعه ملی گفت: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند می‌توانند در مگاپروژه‌ها وارد شوند و چنانچه نگران بازگشت سرمایه خود هستند اگر نیاز به ضمانت‌نامه‌ای در این خصوص هستند از آنها حمایت می‌کنیم.

وی افزود: به دلیل استحکام و اعتبار صندوق توسعه می‌تواند در جذب منابع خارجی موفق عمل کند.

غضنفری گفت: پس از ۱۰ سال تجربه صندوق در حوزه تسهیلات دهی، این آمادگی را دارد که وارد سرمایه‌گذاری، ‌خرید سهام و موارد دیگر شود.

فعالان در حوزه گردشگری حمایت می‌شوند

در ادامه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از سهم ۴۰ درصدی صندوق توسعه ملی از منابع نفتی بودجه گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب نشان از حمایت و مراقبت ایشان از استقلال کشور دارد.  

عزت الله ضرغامی اظهارداشت: گردشگری صنعت پیشران  است و مطالعات نشان داده که در سال‌های آینده سرمایه‌گذاری در بخش گردش و سرگرمی نتیجه بخش است و این حوزه‌ها همواره فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری همواره نگران سرمایه خود هستند، گفت: در ۶ ماه گذشته تلاش کردیم این اطمینان را به بازیگران و عوامل اصلی می‌دادیم که حمایت می‌شوند و آینده خوبی دارند.  

وزیر میراث فرهنگی گفت: از افرادی که می‌خواهند بیش از هزار میلیارد تومان بدون دریافت تسهیلات در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری کنند کمک می‌کنیم و موانع را از پیش روی آنها برمی‌داریم.  

وی ادامه داد: بسیاری به دنبال دریافت تسهیلات هستند که با توجه به اعتباری که صندوق توسعه ملی برای وزارت میراث فرهنگی دارد می‌توانیم از این منابع برای کمک به افراد بهره‌برداری کنیم.