۰ نفر

گزارش هزینه درمان مصدومان حوادث رانندگی اعلام شد

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۴۴
کد خبر: 615592
گزارش هزینه درمان مصدومان حوادث رانندگی اعلام شد

صنعت بیمه در ۶ ماهه اول سال مبلغ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان از محل حق بیمه شخص ثالث بابت درمان رایگان ۳۸۴ هزار مصدوم حوادث رانندگی به وزارت بهداشت پرداخت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ هزینه درمان آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث و سوانح جاده‌ای ۱۰۳۲ میلیارد تومان بوده که از محل ۱۳۴۰ میلیارد تومان پرداختی صنعت بیمه تأمین شده است.

طبق گزارش بیمه مرکزی از کل ۵۱۶۵۳۳ فقره پرونده تشکیل‌شده برای درمان مصدومین حوادث رانندگی در شش ماهه اول امسال ۷۳ درصد زیر یک میلیون تومان و ۸۳ درصد زیر دو میلیون تومان هزینه داشته است. در سال ۱۳۹۹ از کل ۹۶۵ هزار و ۶۵۴ فقره پرونده تشکیل شده ۷۷ درصد زیر دو میلیون تومان هزینه داشته است. میانگین هزینه هر پرونده درمانی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نزدیک ۲ میلیون تومان و در سال گذشته نزدیک ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بوده است.

بر اساس آمار  وزارت بهداشت تعداد مصدومین حوادث رانندگی مشمول درمان رایگان در شش ماهه نخست سال ۳۸۴۰۰۵ نفر و در سال گذشته ۶۴۳۴۸۰ نفر بوده است. استان تهران مطابق سال‌های گذشته رتبه نخست هزینه درمان مصدومین حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است. 

طبق ماده ۳۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، وزارت بهداشت موظف است اقدامات لازم را برای درمان فوری و بی قید و شرط مصدومان حوادث و سوانح رانندگی در تمامی واحد‌های بهداشتی و درمانی دولتی و غیر دولتی و همچنین در مسیر اعزام به مراکز و مراجعات بعدی به عمل آورد.

 به صنعت بیمه نیز تکلیف شده برای تامین بخشی از منابع لازم برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به این قبیل مصدومان، ده درصد از حق بیمه پرداختی شخص ثالث را در چارچوب اعتبارات مصوب بودجه سنواتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به حساب درآمد‌های اختصاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.