۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بانک مرکزی چرا توافق را نهایی می داند؟

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۵۰
کد خبر: 612659
بانک مرکزی چرا توافق را نهایی می داند؟

شب گذشته در پاسخ به توییتی که توسط یکی از خبرنگاران صدا و سیما زده شده بود، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی توافق را بسیار نزدیک و در دسترس توصیف کرده بود و این موضوع را وابسته به اراده طرف های مذاکره با ایران دانسته بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، مصطفی قمری وفا، روابط عمومی بانک مرکزی، شب گذشته در پاسخ به توئیت مرتضی غرقی مجری صداوسیما، از قریب الوقوع بودن اعلام توافق نهایی در وین خبر داد. 

هرچند پاسخ قمری وفا مشروط به اراده طرف های مذاکره با ایران بود اما اغلب رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی این توییت مدیر روابط عمومی بانک مرکزی را به عنوان تاییدی تلویحی برای نزدیک بودن توافقی بین ایران و قدرت های جهانی انگاشتند. 

بانک مرکزی چرا توافق را نهایی می داند؟

البته این موضوع مطرح می شود که آیا وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سخنگو ندارد که روابط عمومی بانک مرکزی باید در این رابطه به اطلاع رسانی بپردازد؟

هرچند ممکن است ادعا شود که این اظهارنظر صرفا یک تحلیل شخصی بوده اما در هفته های گذشته حساب توییتری مصطفی قمری وفا به عنوان مرجعی برای اعلام رسمی مواضع و حتی اطلاعیه های بانک مرکزی در موارد مختلف بوده، از همین رو نمی توان این توییت را به عنوان اظهارنظری صرفا شخصی و غیررسمی تلقی کرد.