۰ نفر

اختصاصی اقتصادآنلاین؛

دلیل قطع پیامک های بانکی چیست؟

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 610667
دلیل قطع پیامک های بانکی چیست؟

گزارشات مردمی حاکی از قطع سیستم پیامکی برای دریافت رمز دوم بانکی است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ طبق یافته های اقتصادآنلاین از صبح امروز کاربرانی که از طریق اپراتور همراه اول اقدام به دریافت رمز پویا کرده‌اند یا با تاخیر زیاد موفق به دریافت پیامک شده و یا اینکه به طور کلی موفق به انجام امورات روزانه خود نشده‌اند. حال این پرسش ایجاد شده که دلیل ارسال نشدن یا ارسال با تاخیر پیامک رمز دوم بانک برای مشترکان همراه اول چه بوده که باعث مختل شدن بسیاری از امورات روزمره برخی از شهروندان شده است؟

البته این مشکل تنها به ارسال پیامک رمز دوم بانکی محدود نمی‌شود بلکه پیامک تراکنش‌های بانکی نیز در اغلب موارد ارسال نشده و معدود کاربرانی هم که موفق به دریافت این پیامک‌ها شده‌اند از ارسال با تاخیر آن خبر می‌دهند. 

برخی از رسانه‌ها از وجود اختلالات شدید در سیستم ارسال از صبح امروز سیستم دریافت پیامک همراه اول با اختلال‌های شدید مواجه شده است.

هرچند ساعتی پیش روابط عمومی همراه اول با انتشار بیانه ای از رفع این مشکل خبر داد اما مشاهدات میدانتی حاکی از ادامه این مشکل در ارسال پیامک رمز دوم برای مشتریان برخی از بانک ها است.

متن اطلاعیه سید یاسر رایگانی، سخنگوی همراه اول به شرح زیر است؛

اختلالی موقت در سرویس کلمه یکبار مصرف OTP همراه اول از صبح امروز، باعث شد تا برخی مشتریان بانکی نتوانند پیامک‌های رمز و تأیید هویت را دریافت کنند که این موضوع بعد از دریافت گزارش‌های مردمی، سریعا در دست بررسی قرار گرفت و از ساعت ۱۱ مشکل رفع شده. از مشترکان همراه اول پوزش می‌طلبیم.

البته مشاهدات اقتصادآنلاین حاکی از رفع این مشکل برای بسیاری از مشتریان بانکی است اما برخی از گزارشات این نکته را یادآور می‌شود که ظاهرا دلیل وجود این اختلال در سامانه های بانکی هم بوده چرا که با وجود رفع مشکل همراه اول کماکان برخی از کاربران از پابرجا بودن این مشل خبر می دهند.