۰ نفر

آیت‌الله نوری‌ همدانی: از آقایان «سیف» و «همتی» خواستیم دیرکرد را بردارند، اما ‌نتوانستند‌

۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۷
کد خبر: 601796
آیت‌الله نوری‌ همدانی: از آقایان «سیف» و «همتی» خواستیم دیرکرد را بردارند، اما ‌نتوانستند‌

یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه هرگونه فعالیت ربوی در نظام بانکداری ‌حرام است، گفت:‌ از آقایان "سیف و همتی"‌ خواستیم دیرکرد را بردارند، اما ‌نتوانستند‌.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار رییس کل بانک مرکزی با تأکید بر قواعد بانکداری بدون ربا گفت: هرگونه فعالیت ربوی در نظام بانکداری اسللامی حرام است.

وی تاکید کرد: گسترش ابزار‌های مبتنی بر عقود اسلامی به تسهیل و گسترش کسب‌و‌کارها، رشد تولید و رشد اقتصادی قطعاً کمک خواهد کرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: با آقایان سیف و همتی مسئله اخذ دیر کرد تسهیلات توسط بانک‌ها را به عنوان ربای حرام مطرح کردیم و خواستیم دیرکرد را بردارند، اما نشد و نتوانستند.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان خواستار تقویت ارزش پول ملی شد و گفت: کنترل تورم امری بسیار مهم است و باید تلاش کرد تا با به‌کارگیری سیاست‌های مناسب به برطرف شدن مشکلات معیشتی مردم کمک کرد.

این مرجع تقلید گفت: زمانی با 30 هزار تومان می‌شد خانه خرید، اما الان یک کیلو میوه هم نمی‌دهند!

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: در کنار این امر، بانک‌ها باید سازوکار‌هایی را برای هدایت سرمایه‌های مردم به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی اعم از بخش کشاورزی، صنعت صادرات و واردات در نظر گیرند و به توسعه اقتصادی کشور کمک کنند.