۰ نفر

رییس سازمان غذا و دارو؛

گرفتن حق مکانیزاسیون در داروخانه ها غیرقانونی است

۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴
کد خبر: 601768
گرفتن حق مکانیزاسیون در داروخانه ها غیرقانونی است

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ هیچ مصوبه قانونی برای اخذ حق مکانیزاسیون در داروخانه‌ها نداریم و اخذ این تعرفه غیر قانونی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صداوسیما، بهرام دارایی  افزود: برای داروخانه‌ها آن چه تحت عنوان حق خدمات دارویی، حق تبدیل نسخه کاغذی به نسخه الکترونیک و حق اصالت سنجی دارو است در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده بود؛ اما به علت نواقص قانونی که داشت به کمیسیون تلفیق رفت تا بیشتر بررسی شود و در حال حاضر تنها حقی که داروخانه مجاز به دریافت آن است همان حق تعیین اصالت دارو‌ها در بیمه است که قانونی محسوب می‌شود و بقیه تعرفه‌ها و خدمات را باید کمیسیون تلفیق در بودجه ۱۴۰۱ تعیین کند و برای سال آینده ابلاغ و اجرایی شود.

وی درباره تعرفه‌ای به نام حق مکانیزاسیون گفت: در حال حاضر تعرفه‌ای با این نام نداریم و اگر اخذ شود مردم به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کنند تا با داروخانه متخلف برخورد شود.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان این که این تعرفه غیرقانونی ارتباطی به حق فنی داروخانه‌ها نیز ندارد، افزود: موضوع خدمات دارویی باید مصوبه قانونی داشته باشد که دریافت شود و در حال حاضر مصوبه قانونی برای اخذ آن نداریم.