۰ نفر

پرداخت ۱۰۰هزار میلیارد تومان خسارت بیمه در سال۱۴۰۰

۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۴۴
کد خبر: 598620
پرداخت ۱۰۰هزار میلیارد تومان خسارت بیمه در سال۱۴۰۰

رییس‌کل بیمه مرکزی گفت: امسال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت توسط بیمه پرداخت شده و پرتفوی صدور بیمه‌نامه به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «غلامرضا سلیمانی» امروز (سه‌شنبه) در مراسم «تبادل فناوری صنعت بیمه» که با همکاری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی در محل این صندوق برگزار شد، افزود: صنعت بیمه یکی از انواع خدمات مالی در کشور است و ضعف‌هایی دارد که برای رفع آن و ارتقای فناوری در صنعت بیمه باید از ظرفیت شرکت‌های نوآور استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: صنعت بیمه صنعتی آرام و در عین حال پیچیده و فنی است و افرد به‌طور عام گمان می‌کنند که مبلغی از بیمه‌گر دریافت می‌شود و در مقابل هنگام پرداخت خسارت به فرد مشکلات بسیاری وجود دارد.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه‌داد: امسال پرتفوی صدور بیمه نامه به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت شده است و در مجموع عملکرد صنعت بیمه ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است، اما باید این رقم حداقل سه برابر شود و به عملکرد ۶۰۰ هزار میلیارد تومان برسیم و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند وارد این عرصه شوند زیرا بسیار سودآور است.

وی بیان‌داشت: صنعت بیمه با بخش‌های مختلفی در ارتباط است، برای نمونه بیمه شخص ثالث که با وزارت راه و شهرسازی، پلیس، قوه قضائیه و سازمان‌های مختلف در ارتباط است و با توجه به اینکه ۲۵ میلیون خودرو با این موضوع درگیر هستند، همین بخش ۳۵ هزار میلیارد تومان از پرتفوی ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی را دربرمی‌گیرد.

سلیمانی تصریح‌کرد: اکنون در بخش صدور بیمه و خسارت به دلیل پیچیدگی‌ روش‌های سنتی با اشکالات زیادی روبه‌رو هستیم که باید آسان‌سازی شود.

وی گفت: اکنون ۳۳ شرکت‌ جدید بیمه‌ای و شرکت‌ دیجیتالی بدون حضور شعبه و به صورت فناورانه با سرمایه ۵۰۰ میلیون تومانی تشکیل شده است و ۶۴ شرکت در صف ورود به این بخش هستند.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: بازار بیمه در حال گسترش است و امروز سرمایه‌گذاران متعددی به دلیل ظرفیت توسعه از ورود به این بازار استقبال می‌کنند.

وی با تاکید براینکه بیمه فقط شامل شخص ثالث نیست، گفت: سازمان‌های بیمه‌گر دولتی فقط قادر به ارائه خدمات در بخش بیمه پایه هستند، در حالی که ظرفیت‌های بسیاری در بخش بیمه سلامت و درمان تکمیلی داریم و شرکت‌های نوآور می‌توانند در این بخش وارد شوند.

سلیمانی از طراحی بیمه مکمل بازنشستگی تکمیلی در بیمه مرکزی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح کمک بزرگی به بودجه کشور می‌شود، زیرا دولت هم اکنون ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بازنشستگی و مکمل بیمه زندگی می‌پردازد.

وی افزود: به کمک این سیستم افراد هر میزان که تمایل داشته باشند می‌توانند پرداخت کنند و صنعت بیمه می‌تواند در بخش بیمه‌های زندگی خدمات جدیدی به مردم ارائه دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی بیان‌داشت: ما در صنعت بیمه به دنبال واگذاری و برون‌سپاری هستیم و ۱۲ پروژه در بخش‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از فناوری در صنعت بیمه، گفت: اگرچه برخی به دنبال روش‌های سنتی هستند اما بعد از شیوع بیماری کرونا صنعت بیمه با شتاب بیشتری به فناوری حرکت کرد و افراد در این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند.

سلیمانی خاطرنشان‌کرد: هم اکنون ۴۳ محصول رسمی و مصوب بیمه‌ای به صورت فناوری وجود دارد و از شرکت‌های نوآور می‌خواهیم محصولات جدیدی طراحی کنند و با رایزنی‌های مختلف ۲ تا پنج سال حق مالکیت معنوی آن محصول با طراح آن است.