۰ نفر

بانک ایران زمین؛ پیشرو در بانکداری دیجیتال

۶ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰
کد خبر: 593624
بانک ایران زمین؛ پیشرو در بانکداری دیجیتال

مجموعه بانک ایران زمین با پیگیری همزمان چند طرح پیشرو در زمینه بانکداری دیجیتال به مشتریان خود خدماتی تازه ارائه می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هرچند کار بر روی بانکداری الکترونیک در ایران از سال‌ها قبل آغاز شده و بسیاری از بانک‌ها گام‌های مهمی در این زمینه برداشته‌اند اما به طور خاص در حدود دو سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا، دغدغه بسیاری از مشتریان بانکی دریافت خدمات غیر حضوری و امکان پذیر شدن انجام کارهای بانکی بدون نیاز به حضور در شعبه بود.

بانک ایران زمین به عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در این زمینه، تلاش کرده بخش مهمی از خدمات بانکی خود را در دو سال گذشته به شکل غیر حضوری به مشتریان ارائه کند و البته به منظور تکمیل این خدمات گام‌های جدیدی را در این مسیر بر خواهد داشت.

یکی از طرح‌هایی که در ماه‌های گذشته از سوی بانک ایران زمین پیگیری شده، اجرای طرح نئو بانک است. بانک ایران زمین در این راستا با امضای قراردادی میان شرکت آوا(متعلق به بانک ایران زمین) و شرکت های وب گام‌های نخست را برداشته است. بر اساس گفته‌های عبدالمجید پورسعید – مدیرعامل این بانک - نگاه مجموعه بانک ایران زمین خلق ارزش در راستای ارائه خدمات نوین بانکی و مالی به مشتریان است و در این راستا حضور مجموعه های بزرگی چون های وب می تواند تسریع کننده و راه گشا باشد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در چارچوب این خدمات از توسعه کسب و کارهای کوچک و بزرگ تا تامین نیازهای مردم پیشبینی شده و این خدمات در اختیار شرکت های وب و مشتریان بانک قرار خواهد گرفت. در این برنامه، هدف ارائه خدماتی با ارزش افزوده بالا به مشتریان خواهد بود.

سید ایمان میری مدیرعامل شرکت های وب نیز دلیل انتخاب بانک ایران زمین جهت انعقاد قرارداد را چابکی و پیشینه بانک ایران زمین در خلق یک ارزش جدید دانست و گفت: در حال حاضر اکثر مجموعه ها همان سرویس های معمول را ارائه می دهند. اما این امر مستلزم این است که هر دو مجموعه چابکی را اساس خود قرار دهند و به نتیجه مطلوب برسند.

توضیحات قائم مقام بانک ایران زمین نیز نشان می‌دهد که طرح نئو بانک با استفاده از تجربیات بانکی کشور آلمان طرح ریزی شده و در این پروژه ۹۰ سرویس و ۴۰۰ خدمت در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت و بانک ایران زمین را در این زمینه پیشرو خواهد کرد.

مفهوم بانک دیجیتال به معنای یک بانک کاملا مکانیزه به همراه شعب و ادارات مرکزی و تمامی خدمات بانکی است و نئوبانک گزیده ای از خدمات پرمصرف و ضروری بانک است که در اختیار مشتری قرار می گیرد.

در کنار نئو بانک، بانک ایران زمین در زمینه ارائه تسهیلات نیز تلاش کرده به مشتریان حق انتخاب گسترده‌تری نسبت به گذشته ارائه کند. بر اساس طرح تسهیلاتی " انتخاب" مشتری شخصا نوع و شکل دریافت تسهیلات را با توجه به نیاز خود انتخاب خواهد کرد. در این طرح تسهیلاتی مشتریان می توانند تا سقف یک میلیارد ریال با امکان واریز و برداشت، دریافت و نرخ سود سالیانه را از ۱۰ تا ۱۸ درصد به دلخواه انتخاب کنند. ضمنا حداقل مبلغ افتتاح حساب ۵۰ میلیون ریال است.

بانک ایران زمین در کنار این طرح‌ها، برنامه افتتاح نخستین بانک دیجیتال را نیز دنبال می‌کند و این بانک به عنوان نخستین بانک دیجیتال کشور از این برنامه رونمایی خواهد کرد. مسئولان بانک ایران زمین وعده داده‌اند که با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، با استفاده از توانایی پرسنل، ارائه خدمات این بانک را کلید خواهند زد.

در کنار بانکداری دیجیتال، ایجاد باشگاه مشتریان متفاوت با تجربه‌های قبلی نیز در چارچوب برنامه‌های بانک ایران زمین قرار گرفته است. سیدمحمد حسین استاد، مدیرروابط عمومی بانک ایران زمین اعلام کرده که در سالهای اخیر رشد تکنولوژی و رشد استفاده شبکه های اجتماعی شرایط جدیدی را در ارائه خدمات به مشتریان ایجاد کرده است، مشتری امروز انتظار دارد خدمات را در همان جایی که حضور دارد دریافت کند، در واقع ما به عنوان ارائه کننده سرویس باید سراغ مشتری برویم.

او گفته: ما نقطه اتصال مان را در مرکز تماس دیجیتال خواهیم گذاشت. مرکز تماس بانک به صورت ۲۴ ساعته در ایام هفته پاسخگوی سوالات مشتریان هستند. سامانه مکاتبات قضایی (کاشف) از سوی این مرکز در حال پیگیری است.