۰ نفر

معاون سازمان بیمه سلامت؛

گام آخر اجرای نسخه نویسی الکترونیک؛ در دی ماه ۱۴۰۰

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷
کد خبر: 583625
گام آخر اجرای نسخه نویسی الکترونیک؛ در دی ماه ۱۴۰۰

معاون برنامه‌ریزی، توسعه و مدیریت سازمان بیمه سلامت گفت : براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ ، دی ماه سال جاری آخرین فرصت استقرار کامل نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک تعیین شده و سازمان خود را برای بهره‌برداری از این طرح آماده کرده است

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسین رنجبران گفت: این سازمان در حال استقرار این طرح در تمامی استان ها بوده و تاکنون اقدامی خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اجرایی شدن طرح مزبور به صورت هفتگی از سوی کارشناسان سازمان رصد می شود و تاکنون به طور میانگین  ۶۵ درصد استقرار نسخه نویسی در استان ها عملیاتی شده است.

معاون برنامه ریزی، توسعه و مدیریت سازمان بیمه سلامت همچنین از به روز شدن رسیدگی به پرونده ها و پرداخت طلب موسسه های طرف قرار داد سازمان بیمه سلامت خبر داد و گفت: تحقق این مهم با اجرای طرح نظام ارجاع و نسخه نویسی و نسخه نویسی به دست آمده است.

طرح نسخه نویسی الکترونیک یکی از تکالیف قانونی است که اجرای آن براساس برنامه‌های پنجم و ششم توسعه بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده و سازمان بیمه سلامت طرح نسخه نویسی الکترونیک را از آبان ماه سال ۱۳۹۸ با اجرا در ۲۳۵ شهر آغاز کرد.

نسخه نویسی الکترونیک مشکلات متعدد نسخه نویسی کاغذی را رفع کرده و باعث صرفه جویی و کاهش هزینه‌های مراقبت، کاهش اشتباهات نسخه نویسی، خطاهای دارویی، عوارض ناخواسته دارویی و بهبود دارو درمانی و سلامت بیمار می‌شود.

معاون برنامه ریزی ، توسعه و مدیریت سازمان بیمه سلامت همچنین از پوشش خدمات بیمه ای ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور توسط این سازمان خبر داد و گفت: این سازمان برای ارایه خدمات بیمه ای به این افراد زیرپوشش با ۴۰ هزار موسسه قرار داد بسته است.