۰ نفر

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی بانک صادرات ایران در هفته بسیج

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰
کد خبر: 583450
تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی بانک صادرات ایران در هفته بسیج

​قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک صادرات ایران در مراسم بزرگداشت هفته بسیج و تجلیل از ١٠ نفر از برگزیدگان مسابقات قرآنی این حوزه، بر صیانت از ارکان خانواده و آموزش مفاهیم قرآنی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رضا صدیق در این مراسم که با حضور جانشین فرمانده، معاونت قرآن و عترت و اعضای شورای فرماندهی حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک صادرات ایران و خانواده‌های برگزیدگان این مسابقات برگزار شد، تاریخچه شکل‌گیری بسیج به فرمان امام خمینی(ره) را مورد اشاره قرار داد و گفت: با تشکیل بسیج همه آحاد مردم از پیر و جوان به کمک ارتش و سپاه آمدند، در مقابل استکبار جهانی ایستادند و وجب به وجب خاک کشور را از دشمن پس گرفتند.

وی با یادآوری تشکیل بسیج اقتصادی در دوران دفاع مقدس افزود: با وجود کمبود امکانات، بسیج اقتصادی توانست مشکلات موجود را ساماندهی و ایام جنگ را با سربلندی مدیریت کند.

صدیق با تاکید بر اینکه دشمن به همدلی و اتحاد مردم ما پی برده، اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا کسی جرأت نگاه تجاوزگرانه به کشور ما را ندارد اما دشمن با اسلحه فضای مجازی در پی تغییر تفکرات قرآنی، دینی و فرهنگی کشور است. حساس‌ترین جایگاه ارکان خانواده است و وظیفه ما صرف نظر از وظایف اداری، صیانت از فرزندان در مقابل هجمه‌های فرهنگی فضای مجازی است.

قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: اگر کودکان به خوبی توجیه شوند، می‌توان از فضای مجازی به طور مناسب استفاده کرد و این وظیفه خانواده‌ها را برای آموزش صحیح به فرزندان سنگین‌تر کرده است. فضای مجازی عرصه‌ای است که با استفاده از آن می‌توان مفاهیم علمی، آموزشی، قرآنی و هنری را آموزش داد.

در این مراسم همچنین جانشین فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک صادرات ایران با گرامی‌داشت هفته بسیج، از برگزاری مراسم‌های مختلف در حوزه‌های تربیتی و فرهنگ قرآنی استقبال کرد و گفت: هدایت فرزندان به سوی قرآن جای قدردانی دارد. برای رسیدن به نور و هدایت واقعی راهی جز تمسک به قرآن نیست و اگر تمسک بجوییم نجات می‌یابیم.

علیرضا بیک‌وردی افزود: وجود برخی معضلات فرهنگی در فضای مجازی موجب شده تا بر دل و جان مومنان غبار بنشیند و یکی از راه‌های زدودن آن تمسک به کلام الهی است.  هر اندازه که با معنی و مفهوم کلام معنوی قرآن آشنا شویم، به پاکی جسم و جان کمک کرده‌ایم. 

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در تاکید بر پناه بردن به قرآن در هجوم فتنه‌ها، از تلاش همکاران برای آشنا شدن فرزندانشان با مفاهیم قرآنی قدردانی کرد.

بیک‌وردی با یادآوری این که بانک صادرات ایران پرچم‌دار تعدد شهدا در نظام بانکی است، اظهار کرد: فرهنگ بسیجی امتداد فرهنگ قرآنی است و اگر برکتی در بسیج و یاد شهداست، به برکت تعالیم قرآنی است.

در این مراسم سیدقاسم معصومی، معاون قرآن و عترت حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک صادرات ایران نیز گفت: علاوه بر رشته‌های تحقیق، ترتیل و حفظ، در دوره جدید مسابقات قرآن خانواده همکاران استان تهران برخی رشته‌های هنری مرتبط از جمله شعرخوانی، تفسیر، مقاله‌نویسی و نقاشی با موضوعات قرآنی برای فرزندان همکاران در نظر گرفته شد که در پایان این مسابقات، ١٠ نفر برتر این رشته‌ها مورد تجلیل قرار می‌گیرند. 

در این مراسم، از محمد نجیمی و کیمیا نباتی نفرات برتر رشته تفسیر سوره صف در مقطع سنی بالای ١٦ سال تجلیل شد.

همچنین فاطمه نوری، علی پیرعلی و امیر عباس نوری در رشته حفظ ١٠ سوره در مقطع سنی زیر ٧ سال مورد تجلیل قرار گرفتند.

عارفه پیرعلی در رشته شعرخوانی مقطع سنی١٠ تا ١٥ سال، علی نباتی در رشته مقاله‌نویسی مقطع سنی ١٠ تا ١٥ سال، مهرسام مقدم مغانلو، السا مقدم مغانلو و حانیه نجیمی در رشته نقاشی مقاطع سنی زیر هفت سال دیگر نفرات برتر این دوره مسابقات فرهنگی هنری حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک صادرات ایران بودند که در این مراسم  با اهدای لوح وجوایزی مورد قدردانی قرار گرفتند.