۰ نفر

معاون نظارت بیمه مرکزی تشریح کرد؛

جزییات حذف جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵
کد خبر: 570336
جزییات حذف جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

مفید امینی گفت: از ۱۷ مهر تا ۶ آبان ماه و به مناسبت ماه ربیع الاول دارندگان همه وسایل نقلیه از موتورسیکلت تا خودروهای سواری مشمول بخشودگی جریمه دیرکرد می‌شوند و همه شرکت‌های بیمه موظف به حذف جرایم آنها در مهلت زمانی اعلام شده هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مفید امینی معاون نظارت بیمه مرکزی در شبکه خبر با اشاره به بخشنامه بیمه مرکزی به همه شرکت‌های بیمه مبنی بر حذف جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، اظهار داشت: براساس قانون تاخیر در دریافت بیمه شخص ثالث برای اشخاص حقوقی 20 درصد و برای افراد حقیقی 10 درصد جریمه در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 23 میلیون و 800 هزار فقره بیمه شخص ثالث برای وسایل نقطه صادر شده است که در بخش سواری بیش از 98 تا 99 درصد دارای بیمه شخص ثالث هستند اما از 12 میلیون فقره موتورسیکلت فقط 13 درصد بیمه‌ شخص ثالث دارند.

معاون نظارت بیمه مرکزی با بیان اینکه یکی از دلایل احتمالی عدم استقبال از بیمه شخص ثالث توسط دارندگان موتورسیکلت‌ها، جریمه دیرکرد است، گفت: از سال 95 که قانون جدید بیمه به تصویب مجلس رسید تاکنون به پیشنهاد بیمه مرکزی و موافقت صندوق خسارت‌های بدنی بارها جرایم دیرکرد دارندگان وسایل نقلیه اعمال شده است.

وی تصریح کرد: از 17 مهر ماه تا 6 آبان ماه و به مناسبت ماه ربیع الاول دارندگان همه وسایل نقلیه از موتورسیکلت تا خودروهای سواری مشمول بخشودگی جریمه دیرکرد می‌شوند و همه شرکت‌های بیمه موظف به حذف جرایم آنها در مهلت زمانی اعلام شده هستند.

امینی تاکید کرد: بخشودگی جریمه دیرکرد مشمول کسانی می‌شود که درخواست بیمه‌نامه یک‌ساله کنند.

معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت‌ها حداکثر 800 هزار تومان و با تخفیف 500 هزار تومان است و این نرخ با توجه به دیه 480 میلیون تومانی در ماه غیرحرام و دیه 640 میلیارد تومان در ماه حرام مبلغ زیادی نیست.