۰ نفر

یک مقام مسئول تشریح کرد؛

جزییات وام های دانشجویی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید

۶ مهر ۱۴۰۰، ۸:۵۵
کد خبر: 566294
جزییات وام های دانشجویی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید

سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد جزییات وام های دانشجویی، مبالغ و نحوه دریافت آن را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  مهر، سید هادی سید فضل الهی اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد به منظور رفع دغدغه دانشجویان و خانواده‌های آنها برای تأمین شهریه نسبت به ایجاد زمینه‌های پرداخت شهریه به صورت اقساطی از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل جهت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و ارزان قیمت و کمک هزینه شهریه دانشجویان اقدام کرده است.

سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشجویان جدیدالورود و حتی پذیرفته شدگان سنوات گذشته مطابق تفاهم نامه‌های منعقده با ۲ بانک می‌توانند برای مقطع کاردانی تا سقف ۵ میلیون تومان، کارشناسی تا سقف ۹ میلیون تومان، کارشناسی ارشد تا سقف ۱۵ میلیون تومان، دکترای تخصصی و حرفه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان از این وام‌ها بهره برداری کنند.

صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد بیان کرد: به منظور ترویج و احیای سنت قرض الحسنه و با توجه به لزوم ایجاد بستر مناسب برای حمایت‌های مالی از دانشجویان و خانواده‌های آنها نسبت به تعامل و انعقاد تفاهم نامه با دو بانک دیگر اقدام کرده است که مطابق این تفاهم نامه‌ها دانشجویان می‌توانند از انواع تسهیلات بر اساس مقاطع تحصیلی تا سقف تعیین شده بهره مند شوند.

این مقام مسئول دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشجویان در مقطع کاردانی تا سقف دو و نیم میلیون تومان، کارشناسی تا سقف هفت و نیم میلیون تومان، کارشناسی ارشد تا سقف ده میلیون تومان و دکترا تا سقف ۲۰ میلیون تومان می‌توانند از این تسهیلات برحسب نیاز استفاده کنند.

سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشجویان جدیدالورود مقاطع مختلف دانشگاه آزاد می‌توانند از انواع وام‌های قرض الحسنه شهریه کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت از محل منابع داخلی صندوق رفاه و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد، وام‌های بلند مدت قرض الحسنه شهریه وزارتین علوم و بهداشت استفاده کنند.

وی ادامه داد: تمامی فرایندهای مربوط به اخذ تسهیلات بانکی به صورت غیر حضوری در بستر وب از طریق سامانه آموزشیار به نشانی اینترنتی www.edu.iau.ac.ir دانشگاه و سامانه ساجد به آدرس www.sajed.iau.ir صورت می‌پذیرد ویژگی‌های بارز و اصلی تسهیلات بانکی امکان دریافت در سراسر کشور و حتی در محل سکونت دانشجویان و همچنین استفاده توأمان از انواع تسهیلات است.

سید فضلی همچنین به وام‌های اعطایی از منابع تخصیصی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای مقاطع مختلف اشاره کرد و گفت: در صورتی که اعتبارات لازم در اختیار دانشگاه آزاد قرار گیرد پرداخت برای مقاطع مقطع کاردانی و کارشناسی تا سقف یک میلیون تومان، کارشناسی ارشد سقف دو و نیم میلیون تومان، دکترا تا سقف ۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان دانشگاه آزاد برای چندین ترم متوالی امکان پذیر است.