۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

تراز عملیاتی مثبت بانک ملت/ وبملت در تیر ماه سود هزار و ۳۶۰میلیارد تومانی رقم زد

۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹
کد خبر: 550150
تراز عملیاتی مثبت بانک ملت/ وبملت در تیر ماه سود هزار و ۳۶۰میلیارد تومانی رقم زد

بانک ملت در تیر ماه بیش از هزار و ۳۶۰میلیارد تومان سود عملیاتی شناسایی کرد. این بانک در این مدت ۹۳۰هزار میلیارد تومان سپرده‌های گوناگون جذب و ۸۳هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرد.

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ بانک ملت در تیر ماه سال ۱۴۰۰، چهار هزار و ۳۰۰میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد که نسبت به ماه گذشته حدود دو درصد کاهش یافته است. با این وجود درآمد تسهیلات اعطایی بانک ملت نسبت به تیرماه سال گذشته افزایش ۸۷درصدی را ثبت کرده است. 

سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک ملت در تیر ماه به حدود دو هزار و ۹۵۰میلیارد تومان رسید که نسبت به تیرماه سال گذشته، ۱۲۰درصد افزایش یافته است. همچنین این مقدار نسبت به خرداد ۱۴۰۰، ۹درصد رشد را ثبت کرده ‌است. 

با کسر کردن سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری از درآمد تسهیلات اعطایی بانک ملت در تیر ۱۴۰۰، درمی‌یابیم که این بانک در این مدت سود عملیاتی هزار و ۳۶۰میلیارد تومانی را بدست آورده است. علی‌رغم رشد ۳۹درصدی سود عملیاتی بانک ملت نسبت به دوره مشابه سال گذشته، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲۰درصد کاهش یافته است.

در چهارمین ماه سال ۱۴۰۰، بانک ملت بیش از ۹۳۰هزار میلیارد تومان سپرده‌های گوناگون جذب کرد که این رقم نسبت به ماه گذشته چهار درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶درصد کاهش یافته است. همچنین بانک ملت در این مدت حدود ۸۳هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرد که نشان از کاهش هشت درصدی نسبت به خرداد ماه دارد. با این وجود همچنین این رقم نسبت به تیر ماه سال ۹۹، ۲۵۳درصد افزایش یافته است. 

تسهیلات وصولی بانک ملت طی تیر ماه سال جاری با ۱۰درصد رشد نسبت به خرداد ماه به بیش از ۸۰هزار میلیارد تومان رسید. همچنین این رقم در مقایسه با تیر ماه ۹۹، شاهد رشد ۹۲درصدی بود.

در تیر ماه سال ۱۴۰۰، بانک ملت ۹۲۰میلیارد تومان از سپرده‌های خود را تسویه کرد. این مقدار در خرداد ماه ۹۹ معادل ۹۵۰میلیارد تومان و در تیر ماه سال ۹۹ برابر با ۹۶۰میلیارد تومان رقم خورده بود.

WhatsApp Image 2021-08-02 at 13.13.18