۰ نفر

"وتجارت" شگفتی ساز گروه بانکی ها

۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰
کد خبر: 546857
"وتجارت" شگفتی ساز گروه بانکی ها

بانک تجارت در مراسم مجمع روز سه شنبه ۲۹ تیرماه ضمن اعلام افزایش سود ۱۵۵۶ درصدی نسبت به پایان سال ۱۳۹۸ از تحقق چهارده هزار و چهار صدو پنجاه میلیارد تومان سود خالص خود رونمایی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل بانک تجارت در این جلسه که با حضور بیش از 56 درصد از سهامداران و یا نمایندگان قانونی آنها و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادارو حسابرس و بازرس قانونی برگزار شد،  با اشاره به مهمترین شاخص های عملکرد این بانک در بازار پول کشور در حوزه های جذب منابع ، اعطای تسهیلات، توسعه خدمات نوین و خدمات ارزی گفت : سال گذشته سالی طلایی در عملکرد بانک تجارت محسوب می شود زیرا بانک تجارت توانست در سال 99 چهار برابر مجموع همه سود های 40 سال قبل سود آوری داشته باشد.

دولت آبادی با اشاره به روند صعودی ارزش سهام بانک تجارت طی سالهای اخیر گفت : قیمت هر سهم بانک تجارت در پایان سال 1399 مبلغ 2900 ریال بوده که نسبت به پایان سال گذشته بازدهی 343 درصدی داشته است .

وی با بیان اینکه  رشد سود آوری و ثبات مالی و عملکردی بانک ها در شرایط موجود بسیار حساس و حائز اهمیت است افزود: حاصل دوازده ماه تلاش همگانی و تحقق اهداف ابلاغی مجموعه بانک تجارت رشد ۱۳۳ درصدی جمع درآمدهای عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته است که درکنار این موفقیت، سود تلفیقی هر سهم بانک تجارت به مبلغ  765 ریال را به دنبال داشته و بانک تجارت در ١٢ماهه سال ۱۳۹۹ چهارده هزار و چهار صد و پنجاه 14450میلیارد تومان سود خالص را محقق ساخته است.

مدیرعامل با ارائه گزارش هیات مدیره بانک تجارت به سهامداران با اشاره به اهم دستاوردها و اقدامات بانک تجارت در سال گذشته اظهار داشت: در سال 1399 سهم بانک از بازار منابع در بین 5 بانک بزرگ تجاری با 5.8% رشد در افزایش سهم از منابع نسبت به پایان سال گذشته  به 18.1% افزایش یافت و مجموع سپرده های ریالی بانک تجارت با 53.2% رشد به 2804 هزار میلیارد و سپرده های جاری ریالی با 54% رشد به مبلغ 644 هزار میلیارد ریال بالغ شد. همچنین قیمت تمام شده پول بانک تجارت با 23% کاهش (معادل 2.8 واحد درصد) به 9.5% رسید. که این نشان دهنده کاهش 44 درصدی(معادل 7.4 واحد درصد)  هزینه تمام شده پول در 3 سال گذشته است.

دولت آبادی در ادامه با بیان اینکه رشد بی سابقه منابع ارزان قیمت در بانک آثار مثبتی در بهبود صورت های مالی داشته است افزود: رشد سپرده های جاری ریالی بانک تجارت طی 3 سال گذشته 558% بوده، در حالی که میانگین رشد 5 بانک بزرگ تجاری کشور در همین مدت 349% بوده است و در پی رشد بانک در شاخص های تاثیر گذار سهم سپرده های کم هزینه در سه سال اخیر به میزان 4.6 واحد درصد در سال 97 ، 10 واحد درصد در سال 98 و 0.4 واحد درصد در سال 99 افزایش داشت که در مجموع باعث شد سهم سپرده های کم هزینه در سبد سپرده ای بانک به 33.2% بالغ شود و در 3 سال گذشته 82% (معادل 15 واحد درصد) افزایش داشته است.

وی در پایان به تقویت زیرساختی شاخص های اثرگذار بر سود و تثبیت شرایط مالی و نقش بسزای آن در رشد چشمگیر منابع بانک در چند سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: بانک تجارت در چند سال گذشته شاهد تغییرات و تحولات مهم زیر ساختی بود که نقش بسزایی در شکل گیری مسیری هدفمند در دستیابی به اهداف و چشم انداز سازمان برای تحقق سود حداکثری و افزایش سرمایه ایفا کرد. وی ادامه داد، بانک تجارت با برنامه ریزی، همت همگانی و تلاش مدیران و کارکنان خود توانست بعد از 4 سال ضمن خروج از زیان با بهبود 241.5 هزار میلیارد ریالی از مبلغ 60.9 هزار میلیارد ریال زیان در سال 1396 به سود چشمگیر 180.6 هزار میلیارد ریالی (سودقبل از مالیات) در سال 1399 دست پیدا کند.