۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش سپرده های دریافتی وبصادر در اردیبهشت۱۴۰۰ / رشد ۱۹۰درصدی تسهیلات اعطایی بانک صادرات

۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰
کد خبر: 532057
افزایش سپرده های دریافتی وبصادر در اردیبهشت۱۴۰۰ / رشد ۱۹۰درصدی تسهیلات اعطایی بانک صادرات

بانک صادرات در اردیبهشت ماه امسال، دو هزار و ۳۰۰میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد.

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در دومین ماه سال ۱۴۰۰، بانک صادرات بیش از ۵۶۱هزار میلیارد تومان سپرده‌های گوناگون جذب کرد که این رقم نسبت به ماه گذشته ۲۴درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۶درصد افزایش یافته است. 

همچنین بانک صادرات در این مدت حدود ۶۰هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرد که نشان از افزایش ۲۳۰درصدی نسبت به اردیبهشت ماه دارد که این رقم نسبت به اردیبهشت ماه سال ۹۹، ۱۹۰درصد افزایش یافته است. 

بانک صادرات در اردیبهشت ماه سال جاری، دو هزار و ۳۰۰میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد که نسبت به ماه گذشته بدون تغییر مانده است. با این وجود درآمد تسهیلات اعطایی بانک صادرات نسبت به اردیبهشت سال گذشته افزایش ۷۴درصدی را ثبت کرده است. 

سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک صادرات در اردیبهشت ماه به حدود دو هزار و ۴۲۰میلیارد تومان رسید که نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته، ۳۵درصد افزایش یافته است. همچنین این مقدار نسبت به فروردین ۱۴۰۰، ۳۳درصد رشد را ثبت کرده ‌است. 

با کسر کردن سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری از درآمد تسهیلات اعطایی بانک صادرات در اردیبهشت ۱۴۰۰، درمی‌یابیم که این بانک در این مدت متحمل زیان ۱۲۰میلیارد تومانی شده است. در حالی که در فروردین ماه بانک صادرات ۳۲۲میلیارد سود عملیاتی شناسایی کرده بود.